اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

در برنامه «مشاور» مطرح شد؛

پرسمان تردد، امنیت خاطری برای همه ایرانیان

«علیرضا ساوری»، سیاست ­های کارگشایی برای پیشگیری از وقوع جرم در خارج از کشور پیشنهاد کرد.

«علیرضا ساوری»، مشاور ارشد و رییس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، با اشاره به اینکه تعداد بسیار کمی از ایرانیان با جرم­ های مختلف در سراسر دنیا در حبس به­ سر می­برند، گفت: بسیاری از این جرائم به دلیل عدم آگاهی و اطلاع از قوانین کشورها و فقدان فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم رخ می­دهد؛ به گونه ­ای که گاهی با بررسی مشخص می­شود فردی که به عنوان بزهکار معرفی می­شود، قربانی ناآگاهی خود شده است! از این­رو  در راستای حفظ و کرامت ایران و ایرانی و با هدف کاهش و پیشگیری از جرائم ایرانیان خارج از کشور، کارگروهی زیر نظر شورای عالی پیشگیری قوه قضاییه تشکیل شده است که قصد دارد با تولید محتوا، نشر و بازنشر آگاهی عمومی پیشگیرانه و آگاهی­ های حقوقی و قضایی از وقوع جرم جلوگیری نماید.

ساوری در ادامه ضمن اشاره به تشکیل سامانه ­هایی چون توصیه­ های مسافرتی و پرسمان تردد، در ذیل سامانه «میخک» وزارت امور خارجه افزود: در بخش توصیه ­های مسافرتی، هشدارهای لازم با توجه به کشور مقصد، برای گردشگران و مسافران ارائه شده است و در سامانه پرسمان تردد که از هشتم دیماه سال 1400 راه اندازی شده، هموطنان می­توانند با قرار دادن کد ملی و رمز عبور از ممنوع الورود یا خروج بودن خود آگاه شده و با امنیت خاطر سفر کنند.

وی همچنین در خصوص کسانی که مقیم خارج از کشور بوده و فاقد کد ملی هستند، اذعان داشت: صدور کارت هوشمند ملی، برای ایرانیان مقیم خارج از کشور راه اندازی و وارد فاز اجرایی شده است؛ اما  آن دسته از افرادی که فاقد کارت هستند، می­توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی رسمی در کنسولگری ­ها، شماره ملی دریافت کرده و استعلام انجام دهند. ما توانسته­ ایم با طراحی این سامانه،  علاوه بر فراهم ساختن امنیت خاطر برای مسافران، به مقابله با هجمه­ های دشمنان پرداخته و تا حدود زیادی ایران هراسی را از بین ببریم.

ساوری در ادامه اقدامات انجام شده در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار داشت: از دیگر اقدامات مثبت صورت گرفته، همسوسازی آژانس­ های مسافرتی با شورا و بهره ­گیری از ظرفیت­ های این بخش در آگاهی­ بخشی ایرانیان بوده است؛ به این شکل که با توجه به کشور مقصد، تمامی هشدارهای ضروری و توصیه­­ های لازم مسافرتی، در قالب بروشوروها و بسته ­های اطلاع رسانی، به مسافران ارائه می­شود. وی همچنین با اشاره به رایزنی با کانون­ وکلای دادگستری ایران، در راستای تسهیل و روان­سازی و بهره ­گیری از ظرفیت وکلا، عنوان کرد: هموطنان می­توانند در صورت نیاز، با مراجعه به سایت «اسکودا»، از وکلای خوشنام و مورد قبول، در حوزه ­های مختلف حقوقی و قضایی، مشاوره رایگان دریافت کرده و از خدمات آنان بهره­مند شوند.

رئیس کمیته پیشگیری از جرایم ایرانیان خارج از کشور در بخش پایانی برنامه به تمامی هموطنان توصیه کرد: با توجه به افزایش کلاهبرداری از اتباع ایرانی در کشورهای مختلف و وجود خطرات مالی و حتی جانی، از اعتماد به افراد و گروه­های ناشناس، جدا پرهیز نمایند. چرا که لازم است همه افراد با کمی دقت، فرصت را از مجرمین اطراف خود سلب نمایند!

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها