دکتر محمدرضا کبیری یگانه، کارشناس رسانه در برنامه انتخاب ایرانی در خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی در ایام انتخابات گفت: داده کاوی که در 12 ساعت منتهی به 8 و 15 تیرماه انجام شد، نشان داد، میزان تراکنش و داد و ستد در سکوهای داخلی و خارجی 15 درصد افزايش يافته است.
وی افزود: رصد فضای مجازی در هفته گذشته جدی بوده و مردم دغدغه بیشتری نسبت به انتخابات و انتخاب اصلح داشته اند. همچنين حدود یکمیلیارد بازدید روی هشتک های مختلف در سکوهای داخلی داشتیم که این رقم در مورد سکوهای خارجی به 700 میلیون هشتک رسیده است. وی یادآور شد؛ در 96 ساعت منتهی به انتخابات بات ها و ربات های مختلفی سعی در کنترل و جهت دهی اخبار داشته اند که به دلیل اخلاق مداری و صلح طلب بودن مردم ایران، برخوردی در این خصوص انجام نشده است؛ چرا که به دنبال دموکراسی ایرانی و اسلامی هستیم.