اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور

دکتر عبدالله سهرابی، مدیر کل ایرانیان وزارت خارجه: از ایرانیان مقیم کانادا که به دلیل عدم همکاری دولت آن کشور، موفق به مشارکت نخواهند شد، عذر خواهی می کنیم.

دکتر عبدالله سهرابی، مدیر کل ایرانیان وزارت خارجه با حضور در برنامه انتخاب ایرانی گفت: در طول 45 سال گذشته، 42 بار انتخابات در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده  و این نشانگر هنر جمهوری اسلامی است که در بحث دموکراسی مهیاست. وی افزود: اراده ای که شهروندان خارج از کشور برای شرکت در انتخابات دارند به مبانی اسلام باز می‌گردد؛ «حب الوطن من الایمان. دوست داشتن وطن از ایمان است»
وی همچنین با اشاره به اینکه بیش از 5 میلیون ایرانی مهاجر در خارج از کشور زندگی می کنند، بیان کرد: بر اساس آمارهای منتشر شده در بیش از 198 نقطه دنیا ایرانیان سکونت دارند و به همین دلیل از حیث پراکندگی جمعیت، ایران رتبه اول را در دنیا به خود اختصاص داده است.
سهرابی با اشاره به دشواری های برگزاری انتخابات در خارج از کشور اظهار داشت: علیرغم مشکلاتی که به لحاظ بعد مسافت داریم و اینکه روز جمعه در خارج از کشور روز کاری محسوب می شود و سایر امور، ما در 98 سفارتخانه، 138 شعبه با 334 صندوق اخذ رأی با تمام نیرو، در خدمت هموطنان خود هستیم‌. وی افزود: از ایرانیان مقیم کانادا که به دلیل عدم همکاری دولت آن کشور، موفق به مشارکت نخواهند شد، عذر خواهی می کنیم اما به اطلاع مردم می رسانم که طی جلساتی که با شورای نگهبان داشتیم مقرر شد جریان و روش اخذ رأی در انتخابات بعدی تغییر کرده و شرایط تسهیل شود به گونه ای که حتی امکان شرکت در انتخابات از منزل برای هموطنان فراهم شود‌؛ اما اگر در همین انتخابات درخواست کمک از نقاطی را داشته باشیم که در آنجا امکان رای دادن وجود نداشته باشد، ولو اینکه تنها یک رای دهنده باشد، شرایط و امکانات، حتی بلیط هواپیما را برای رساندن آن یک نفر به پای صندوق رای فراهم خواهیم کرد.
دکتر سهرابی در ادامه سخنانش گفت؛ طبق فرمایش مقام معظم رهبری این آبروی نظام ماست و ما به هر شکلی پای کار هستیم. از آنجایی که طبق تجربه و پيش بيني ها در جلسات شورای نگهبان حدس می زدیم انتخابات به مرحله دوم کشیده شود، تمامی اقدامات لازم را جهت تسریع در روند اخذ آرا در همان مرحله اول انجام دادیم و هیچگونه محدودیتی برای شرکت در انتخابات به غیر از شرط سنی 18 سال نداریم. 
مدیر کل امور ایرانیان وزارت خارجه در بخش دیگری از صحبت هایش به شهدای خدمت و شهید رئیسی اشاره کرده و گفت: شهید رئیسی (ره) در خصوص ایرانیان خارج از کشور میگفت: ایرانی بودن فرد، کافیست تا حقوق او تامین شود. همچنین شهید امیر عبداللهیان همواره تاکید داشتند: با دستانی گشوده، متمرکز بر ارائه تسهیلات به ايرانيان خارج از کشور هستیم و دو تابعیتی ها را هرگز تهدید نمی دانیم. وی افزود : یک میلیون دو تابعیتی داریم که برای ما فرصت محسوب می‌شود.

دکتر سهرابی با اشاره به اینکه شبکه جام جم همواره نشان داده است که مطالبه گری و تمرکز بر مسائل ایرانیان خارج از کشور را پيگيري می‌کند؛ گفت:ما تصمیم داریم از رئیس جمهور منتخب در خصوص حمایت همه جانبه از ايرانيان خارج از کشور  مطالبه گر باشیم و یک شبکه اختصاصی برای آنها فراهم کنیم. 
مدیر کل امور ايرانيان وزارت خارجه اظهار داشت: قانون حمایت از ایرانیان خارج از کشور که در دولت شهید رئیسی به مجلس ارائه شد، در پی کسب تریبیون برای صدای مهاجران ایرانی و همچنین تعیین نماینده ای از این قشر در مجلس است. او همچنین در خصوص مطالبه‌ گری افزود: شورای عالی ایرانیان خارج از کشور متشکل از 8 کارگروه، 6 وزیر، معاون علمی رئیس‌جمهور و آیت الله اعرافی، رئيس حوزه های علميه کشور است که تمامی مسائل ایرانیان دور از وطن را در سراسر دنیا، در بخش کنسولی، حقوقی و قضایی دنبال خواهد کرد.

سهرابی در پایان سخنانش ضمن اشاره به افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم گفت: برگزاری انتخابات در کشور عربستان یکی دیگر از کارهای مهمی بود که در دور اول انجام شد و مجوز برگزاری، دقیقا شب قبل از انتخابات صادر شد و ما برای 60 هزار زائر ایرانی در شهرهای مکه، مدینه و جده شرایط شرکت در انتخابات را فراهم کردیم و 46 هزار و 62 نفر از این تعداد، آراء خود را به صندوق های اخذ رأی ریختند.

آخرین اخبار

همزمان با حلول ماه ربیع، برنامه های شاد روانه آنتن جام جم شد. حلول ماه ربیع الاول مبارک ویژه برنامه‌های شبکه جام جم در روزهای پایانی ماه صفر برنامه های شبکه جام جم به مناسبت اربعین حسینی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه در رثای مبارز مقاوم و ثابت قدم جام جم در سوگ شهید مقاومت قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها