اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

اجتماعی سازی گفتمان امت اسلامی و افزایش سهم ایران در بازار صنایع فرهنگی موضوع گفتگوی مشاور

حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برنامه ی مشاور شبکه جام جم حاضر شد

در عصر فناوری اطلاعات و  دوران جنگ نرم، پیروز نبرد کسی­ است که واقعیت­های مورد نظرش را بهتر ارائه دهد. در این رهگذر، ارائه ­ی روایت درست از واقعیت­ های ایران، راه­کار ارزشمندی برای مواجهه با ماجرای ایران هراسی کاذبی­ است که دشمن با تمام توان به آن دامن می­ زند.

این عبارت، سرلوحه­ ی مطالبی­ است که حجت­ الاسلام و المسلمین محمد مهدی ایمانی­ پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برنامه­ ی مشاور شبکه جام جم بیان داشت. ایمانی­ پور سخنانش را با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام و گرامی­داشت هفته­ ی وحدت آغاز کرد و از برنامه­ های متنوع کنفرانس بین­ المللی تقریب مذاهب اسلامی در تهران، به­ عنوان یکی از برنامه­ های مؤثر این هفته در راستای تشخیص و حفظ منافع امت اسلامی یاد کرد. وی همچنین گفت:  "سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منزله­ ی قرارگاه اقتدار فرهنگی بین­ المللی، فعالیت­هایی چون اجتماعی ­سازی گفتمان امت اسلامی و افزایش سهم ایران در بازار صنایع فرهنگی را وجهه­ ی همت قرار داده و بر این باور است که با برقراری ارتباط با ایرانیان مقیم خارج و استفاده از ظرفیت­های این هم­ میهنان می­ تواند مأموریت­های محوله را به­ نحو بهتری به انجام برساند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش دیگری از سخنانش بر آمیختگی جدی بین مذهب و هویت ایرانی تأکید کرد و برگزاری مراسم آئینی مذهبی و میهنی را برنامه­ های ثمربخشی دانست که رایزنان فرهنگی با برنامه ­ریزی، اجرا و پشتیبانی از نهادهای مردم­ نهاد در راستای آن تلاش می­ کنند. وی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان برنامه که خواستار  امکانات و کتاب­های آموزشی مناسب فرزندان ایرانی به­ دنیا آمده در خارج بود؛ گفت: روشن­ است که نسل چهارم و پنجم ایرانیان خارج کشور نیازمند توجه بیشتر برای برقراری ارتباط با زبان فارسی هستند. زبان فارسی یکی از مؤلفه­ های هویت ایرانی ­است و ما آموزش زبان فارسی را با جدیت پیگیری می ­کنیم. در آخرین جلسه­ ی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور "بنیاد سعدی" برای سطح­ بندی و تدوین کتاب­های مناسب برای آموزش زبان فارسی به دانش­ آموزان ایرانی خارج از کشور پیشقدم شد و کتاب­های خوبی در دست تهیه و تدارک است.     

وی در پایان از فراخوان عمومی مؤسسات داخلی و انتخاب 85 مؤسسه از مجموع 370 مؤسسه­ ی داوطلب خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با اقدامات مرکز رشدی که به همین منظور راه ­اندازی شده؛ تلاش برای  توانمندسازی مؤسسات داخلی و مشارکت آن­ها در تولید محصول و ارائه ­ی خدمات به بار بنشیند و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با استفاده از توان کنشگران داخلی در این مسیر نیز به توفیق برسد.     

آخرین اخبار

برمودا به جام جم آمد زخم کاری در جام جم راه و مکتب نصرالله بزرگ، ادامه دارد. شب های پاییزی در کوچه پس کوچه های جام جم یادی از مردان بی ادعا در جام جم فراخوان نور همزمان با حلول ماه ربیع، برنامه های شاد روانه آنتن جام جم شد. ویژه برنامه‌های شبکه جام جم در روزهای پایانی ماه صفر برنامه های شبکه جام جم به مناسبت اربعین حسینی در رثای مبارز مقاوم و ثابت قدم جام جم در سوگ شهید مقاومت قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها