اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

بازیگری که شبانه درس خواند و استاد دانشگاه شد

یادگیری زبان‌های محلی هر منطقه کمک به حفظ تاریخ و فرهنگ ماست.

 

سیاوش قاسمی، بازیگر سینما و تلویزیون گفت: من به طور کلی ۷ کار سینمایی دارم اما تعداد سریال‌هایی که کار کردم از دستم در رفته است؛ ژانر مورد علاقه من نیز کمدی است چرا که علاقه بسیاری به بازیگر معروف، چارلی چاپلین دارم.

 دغدغه من شاد کردن مردم است و این کار را رسالت خود می‌دانم. من همچنین از خداوند سپاسگزارم که به من این توفیق را داده است.

وی افزود: من فیلم سینمایی "ملاقات" را بسیار دوست می دارم؛ در این فیلم نقش یک دیوانه در قبرستان را دارم. برای این نقش یک ماه به قبرستان می‌رفتم و خود را آماده می‌کردم.

او اظهار داشت: من بر خلاف بسیاری از بازیگران تمایلی به کارگردان شدن ندارم و دوست دارم همواره بازیگر بمانم و در این رشته پیشرفت کنم.

 برای رسول ملاقلی‌پور بسیار احترام زیادی قائل هستم. او برای جوانان ارزش زیادی قائل بود و به آن‌ها فضا برای رشد کردن می‌داد. متاسفانه این روزها فیلم‌ها تکراری شده‌اند چرا که بازیگران تمام فیلم‌ها افرادی مشخص هستند. میدان دادن به جوانان باعث می‌شود آن‌ها دیده شوند و فیلم‌ها تازگی داشته باشند.

قاسمی خاطره جالبی از کودکی خود نقل کرد و گفت: مادر من در ابتدا نمی‌خواست مرا به دنیا بیاورد؛ در کودکی نیز بسیار والدین خود را اذیت می‌کردم اما پس از مدتی در نوجوانی ارزش آن‌ها را فهمیدم و سعی کردم هوای آن‌ها را داشته باشم. در نوجوانی وقتی به سمت محل کار می‌رفتم متوجه شدم کودکان به مدرسه می‌رفتند و این موضوع مرا دلگیر می کرد.

پس از آن بدون آن که به خانواده اطلاع دهم شبانه درس خواندم، دیپلم خود را گرفتم و در نهایت موفق شدم در دانشگاه شریف قبول شوم و اکنون نیز در رشته مهندسی فناوری اطلاعات تدریس می‌کنم. به این صورت توانستم کمی لطف والدینم را جبران کنم.

وی اظهار داشت: من در حال حاضر در سریالی بازی می‌کنم که نقش یک دزد را دارم؛ در این سریال ، شخصیتی  به نام سید احمد کشف کردیم که می‌تواند به هفت زبان دنیا صحبت کند. دیدن این فرد باعث شد من متوجه شوم چه استعداد‌هایی در ایران وجود دارند.

این استاد بازیگر اظهار کرد: متاسفانه این روزها زبان و گویش محلی مناطق مختلف ایران در حال فراموشی هستند چرا که جوانان و نوجوانان تصور می‌کنند صحبت کردن به گویش محلی بی‌کلاسی است اما ما باید این گویش‌ها را حفظ کنیم چرا که اهمیت بسیار بالایی دارد و بخشی از تاریخ و فرهنگ ایران است.

قاسمی افزود: من اهل نایین هستم که در گذشته جزء از استان یزد بود و اکنون بخشی از استان اصفهان است. زبان نایینی از قدیمی‌ترین گویش‌های ایرانی است که به زمان هخامنشیان برمی‌گردد. من به همه افراد آن منطقه توصیه می‌کنم تا این زبان را پاس بدارند و به آن بیشتر اهمیت بدهند تا از میان ما نرود.

او ادامه داد: این روزها فرهنگ بوم‌گردی رو به رشد است و خانه‌های قدیمی نایین در حال بازسازی هستند تا مسافران بتوانند در این مکان‌ها اقامت داشته باشند و زمان خوبی را سپری کنند. خوشبختانه بوم‌گردی بسیار رو به رشد است و طرفداران بسیاری دارد.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز عباس درویش است. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها