اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

سردار علیرضا افشار: ایستادگی در برابر آمریکا ضروری است

چرا ۱۳ آبان روز مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی است؟

علیرضا  افشار تربتی، رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه دفاع ملی، رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران و از دانشجویان تسخیر لانه جاسوسی گفت: در روز ۱۳ آبان سه اتفاق مهم رخ داده که از اهمیت بسیار بالایی در تاریخ انقلاب برخوردار است؛‌ اول تبعید حضرت امام خمینی (ره) بود که در سال ۱۳۴۳ اتفاق افتاد.

افشار ادامه داد: در سال ۵۷ نیز در روز دانش‌آموز بسیاری از دانش‌آموزان جلوی دانشگاه تهران به اعتراضات می‌پرداختند که متاسفانه بسیاری از آن‌ها کشته شدند.

وی افزود: همچنین پس از پیروزی انقلاب در این روز دانشجویان تصمیم گرفتند تا لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کنند؛ آن‌ها اسنادی را کسب کردند که باعث شد جاسوسی آمریکا در ایران اثبات شود.

او اظهار کرد: متاسفانه تبلیغاتی که در سطح بین‌المللی صورت می‌گیرد اختلافات ایران و آمریکا را به خاطر تسخیر لانه جاسوسی می‌داند. اما در حقیقت ما پیش از آن نیز با آمریکا مشکل داشتیم چرا که آن‌ها با مشکل داشتند.

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه دفاع ملی، رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران و از دانشجویان تسخیر لانه جاسوسی گفت: در سال ۵۷ مردم می‌خواستند تا دولت مورد نظر خود را داشته باشند و جمهوری اسلامی نیز با انجام رفراندوم به مردم قدرت انتخاب داد؛ این اقدامی بود که در هیچ انقلاب دیگری مشاهده نمی‌شود. با وجود آن که این انقلاب کاملا مردمی بود اما آمریکا باز خواست تا با آن مخالفت کند و این مشکلات را افزایش دهد.

افشار ادامه داد: ما اموال بسیاری در آمریکا داشتیم که آمریکا پس از انقلاب آن‌ها را بلوکه کرد و نگذاشت از آن‌ها استفاده کنیم. شرایط آن زمان و دخالت‌های آمریکا باعث شد دانشجویان تصمیم بگیرند به لانه جاسوسی آمریکا حمله کنند.

وی افزود: دانشجویان تصمیم گرفتند تا راهپیمایی به سمت سفارت آمریکا داشته باشند و تنها افرادی که مشخص شده بودند در تسخیر لانه جاسوسی شرکت کنند. بر اساس قوانین بین‌المللی هیچ سفارتی حق دخالت در امور و قوانین کشوری که در آن حضور دارد را ندارد اما آمریکا این قوانین را در آن زمان زیر پا گذاشته بود.

او اظهار کرد: چهارصد و چهل و چهار روز آمریکایی‌ها در ایران گروگان بودند و در این دوران اتفاقات سیاسی بسیاری رخ داد. مهم‌ترین حادثه در این چهارصد و چهل و چهار روز حمله آمریکا به طبس بود که سعی داشت از آن طریق جاسوسان خود را آزاد کند.

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه دفاع ملی، رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران و از دانشجویان تسخیر لانه جاسوسی گفت: این حادثه تحدیدات آمریکا در منطقه و قدرت پوشالی آن‌ها را زیر سوال برد. این حمله نظامی به هیچ جایی نرسید و آمریکا به شدت تحقیر شد.

او ادامه داد: بخش عمده‌ای از اسناد لانه جاسوسی آمریکا با رشته کن کاغذ از بین رفته بودند؛ بسیاری از دانشجویان تصمیم گرفتند با همکاری یکدیگر اسناد را به یکدیگر بچسبانند و از ماهیت آن‌ها باخبر شوند.

افشار اظهار کرد: از این اسناد ۷۶ جلد کتاب درآمد و در آن موضوعات مختلفی وجود داشت؛ در بین این اسناد حتی اطلاعات کشورهای دیگر نیز بود چرا که شاه مانند ژاندارم آمریکایی‌ها در منطقه خود را نشان می‌داد.

وی افزود: این اسناد دو سال پس از آزادی گروگان‌ها تکمیل شدند و درسی را به ما دادند که اگر پیشرفت و استقلال می‌خواهیم باید در برابر زورگویی‌های آمریکا ایستادگی کنیم.

برنامه صبحگاهی "صبح پارسی" که از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۹ صبح به تهیه کنندگی علیرضا نظارت از شبکه جام جم پخش می شود، جمعه 13 آبان، با موضوع استکبار جهانی  بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها و نماهنگ صبح پارسی؛ محمد قاسمی و کیمیا گیلانی با علیرضا  افشار تربتی، رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه دفاع ملی، رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران و از دانشجویان تسخیر لانه جاسوسی به گفت و گو نشستند.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها