اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

جهان‌بانو؛ روایتی از حضور همیشگی بانوان در صحنه تاریخ

گفت‌وگو با سازندگان نمایش متفاوت جهان‌بانو

  علی اسماعیلی، تهیه‌کننده نمایش جهان بانو گفت: این شب‌ها در بوستان ولایت تهران، میزبان میهمانان جهان‌بانو هستیم. نمایشی با موضوع و محوریت زنان در طول تاریخ تا به امروز. این نمایش به واسطه نو بود خود با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شده، به طوری که هرشب شاهد حضور بیش از ۲۵۰۰ تماشاچی هستیم.

حسن بزرا، کارگردان نمایش اظهار داشت: ایده و طرح اولیه توسط آقای اسماعیلی در سال ۹۷ بیان شد. در طی سه سال و با بازنویسی‌های متعدد، ایده به میزانی از پختگی رسید که برای مرحله اجرا آماده بود. سه‌وجهی بودن صحنه نمایش، دکورهای عظیم، نورپردازی زیبا و ریتم سینمایی آن، از جمله مواردیست که این نمایش را از سبک کلاسیک خارج کرده و آن را کاملا متمایز و خاص ساخته است.

وی درمورد تجربه خود در زمینه این ژانر خاص افزود: من  افتخار این را داشته‌ام که با آقای بهزاد بهزادپور که مبدع اصلی  این سبک از نمایش‌ بودند، در نمایش شب آفتابی به عنوان دستیار برنامه ریز همکاری کنم و به همین واسطه از پیش از شروع  مجموعه ققنوس با جناب اسماعیلی، با این سبک آشنا بودم.

اسماعیلی در ادامه اظهار کرد: هرچند در این نمایش حضور آقایان نیز به چشم می‌خورد، اما بخش عظیمی از این کار توسط بانوان انجام می‌شود. ما می‌بایست با ظرافت و دقت بالایی، یک سری آیتم صوتی را برای بازیگران ضبط می‌کردیم و نهایتا این کار در پایان سال ۱۴۰۰  به صورت ایده‌آل انجام شد و توانستیم پیش تولید کار را  از اردیبهشت ماه شروع کنیم.

وی افزود: این نمایش یک ساعت و چهل و پنج‌ دقیقه‌ای با ریتم پویا و تغییر صحنه‌های سینمایی خود، مخاطبان را شگفت‌زده کرده است.  تیم ۶۰۰ نفره  عوامل پشت صحنه، دکور بیش از ۸۵۰ متر مربع و تیم بازیگری ۲۵۰ نفره این کار، وسعت آن را به خوبی نشان می‌دهد. به عقیده من رسالت یک اثر هنری، چیزی بیش از درگیر کردن ذهن مخاطب نیست که این نمایش به خوبی از پس آن برامده است.

 بزرا درمورد نحوه پیوند دادن اتفاقات تاریخی از زمان حوا به وقایع تازه امروزی گفت:  داستان از زبان یک راوی خانم که خود نویسنده است بیان می‌شود. به واسطه این بانو و روایت وی، همه این داستان‌ها به هم متصل می‌شوند. سرانجام نمایش به یک نتیجه کلی هم برا کاراکتر اصلی و هم برای وقایع روایت شده می‌رسد.

 اسماعیلی در آخر افزود: قطعا این برنامه را داریم که نمایش را به صورت تصویری نیز در اختیار کسانی که تجربه آن را به صورت حضوری از دست داده‌اند قرار دهیم، هرچند که وسعت حقیقی آن را نمی‌توان در قاب هیچ دوربینی گنجاند.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز یاسر معظمی گودرزی است. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها