اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

جزئیات طراحی سامانه مهاجرت معکوس دانشجویان ایرانی

۲هزار ایرانی از صد دانشگاه برتر جهان، برای توسعه کسب‌وکارها، به ایران بازگشتند

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع سوابق تحصیلی و نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برنامه صبح پارسی اظهار داشت: خانواده استارتاپی‌های دانش‌بنیان، خانواده بسیار منسجمی است. همه ما برادران و خواهرانی هستیم که پا به پای هم کار می‌کنیم و پیش می‌رویم. ما در بخش سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و بقیه در جایگاه اجرا و عملی کردن ایده‌های خود بسیار پیشرفت داشته‌آیم.

وی افزود: زیرساخت هر عملیات و خدمتی، منابع انسانی و علم است. چه بسا علمی که توسط جوانان بنیان‌گذاری می‌شود بسیار سریع‌تر پیشرفت می‌کند. ما طرح موفقی داشتیم که در آن ۲۰۰۰ ایرانی فارغ‌التحصیل از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان را با هدف راه‌اندازی کسب‌وکار‌های جدید وارد ایران کرد. امروزه همه استارتاپ‌های بزرگ و موفق در ایران، توسط افراد همین گروه به وجود آمده‌اند. هدف ما این است که از نیروی داخل کشور نیز همین بهره‌وری را داشته باشیم.

او اظهار کرد: ما باید برای نیروی جوان و آماده خود بستری فراهم کنیم تا بتوانند در کنار اساتید و فرهیختگان زمینه تخصص خود فعالیت کنند. به این صورت می‌توانیم فضای کسب‌وکار و درامدزایی را برای آن‌ها فراهم کنیم تا بتوانند در وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های دولتی که در حالت کلی به خاطر عدم تجربه کافی ورود به آن‌ها سخت است، مشغول به کار شوند.

او افزود: در زمینه دانش بنیان تاکنون دو قانون مهم و اساسی به تصویب رسیده است. در این حوضه حضور ایرانیان خارج از کشور نیز بسیار پررنگ است. این افراد صاحب دانش و تخصصی هستند که در آن زمینه کسب‌وکار خود را دارند. قطعا برای فعالیت در داخل از کشور، این کسب‌وکار باید نسبت به نظیر خود در خارج برتری داشته باشد و به درامدزایی بیشتر منجر شود.

دلیری گفت: ما با ایجاد سامانه‌ای مخصوص، ابتدا به صورت کامل بستر و شرایط را برای حضور جوانان ایرانی خارج از کشور فراهم کردیم، و بعد از آن‌ها خواستیم که وارد کشور بشوند. آن‌ها توانستند به دانشگاه دلخواه خود وارد شوند و به همین خاطر جمع زیادی از ورودی‌های دانشگاهی از این گروه تشکیل شده بوند و همین فضای علمی را متحول کرد.

او در ادامه افزود: خبر خوب این است که این طرح‌ها همچنان در جریان هستند. با تغییرات ایجاد شده در معاونت علمی فناوری، هیئت علمی فرهیخته‌ای شکل گرفته است. لذا همین نگاه فعلا حاکم و در مسیر ارتقا خواهد بود که این خود منجر به ایجاد توقعات بیشتر در آینده نیز می‌شود.

برنامه صبحگاهی "صبح پارسی" که از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۹ صبح به تهیه کنندگی حسین قطبی‌زاده از شبکه جام جم پخش می شود،جمعه 20 آبان، با موضوع "روز جهانی علم" بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها و نماهنگ صبح پارسی؛ محمد قاسمی و کیمیا گیلانی با علیرضا دلیری، دستیار معاون علمی فناوری رئیس جمهور به گفت و گو نشستند.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها