اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

نقش زبان بدن در موثر بودن قصه‌ها

چگونه برای کودکان خود قصه بگوییم؟

مریم طبری، کارشناس ارشد مشاوره خانواده و مدرس قصه گویی نوجوان گفت: یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای روبرو شدن با کودکان برقراری ارتباط موثر با آن‌ها است؛ برای این کار ما باید موضوعات پیچیده را ساده‌ کنیم. قصه و قصه‌گویی یکی از قدرتمند‌ترین ابزار برای برقراری ارتباط موثر با کودکان است.

طبری ادامه داد: به طور کلی قصه‌گویی تنها برای کودکان در نظر گرفته نشده است؛ قصه‌گویی به تمامی کشورها و فرهنگ‌ها ارتباط دارد و دنیای قصه گفتن از جذابیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: برقراری ارتباط موثر به اندازه‌ای که می‌تواند سخت باشد، می‌تواند سادگی داشته باشد و با قصه‌گویی می‌شود با آن‌ها ارتباط برقرار کرد. کودکان می‌دانند بسیاری از مواردی که در قصه وجود دارند حقیقت ندارند اما دوست دارند آن‌ها را باور کنند و تصورات خلاقانه داشته باشند.

او اظهار کرد: ما باید در نظر بگیریم چه قصه‌ای را برای فرزندانمان انتخاب کنیم تا بتوانیم ارتباط با آن‌ها را از همیشه مفیدتر کنیم. قصه‌ها آثار تربیتی بسیار عمیقی دارند چرا که قصه‌ها زبان غیرمستقیم دارند.

کارشناس ارشد مشاوره خانواده و مدرس قصه گویی نوجوان گفت: برای مثال اگر بخواهیم اعتماد به نفس کودکان را در قصه خود افزایش دهیم باید قصه‌ای را انتخاب کنیم که این موضوع را به صورت غیر مستقیم در خود جای داده است؛ قصه‌ها در کنار اهدافی که دارند همواره خلاقیت کودکان را نیز افزایش می‌دهند.

طبری ادامه داد: افراد برای قصه گفتن نیاز به کسب تجربه دارند و می‌توانند این کار را به سادگی انجام دهند. افراد در قصه گویی می‌توانند از زبان بدن خود استفاده کنند تا باورپذیری را در کودکان افزایش دهند. قصه‌گویی خوب زمانی صورت می‌گیرد که فرد از ابزار ساده و در دسترس استفاده کنند. ابزار استفاده در قصه‌گویی باید تا حدی مرتبط با قصه باشند و نباید تعدادی بالایی از آن‌ها استفاده شود.

برنامه صبحگاهی "صبح پارسی" که از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۹ صبح به تهیه کنندگی علیرضا نظارت از شبکه جام جم پخش می شود، امروز با موضوع قصه‌گویی برای کودکان بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها و نماهنگ صبح پارسی؛ محمدامین نبی‌اللهی و آلاء خامه‌یار با مریم طبری، کارشناس ارشد مشاوره خانواده و مدرس قصه گویی نوجوان به گفت و گو نشستند.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها