اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

نقش ویدئوچک در روند کار داوران کشتی

روش جالب مربیان کشتی برای نمایش اعتراض خود در مسابقات

محمد ابراهیم امامی، پیشکسوت و داور کشتی گفت:  بیش از ۴۷ سال است که در ورزش کشتی فعالیت دارم؛ در سال‌های ابتدایی شروع این ورزش من در مسابقات شرکت می‌کردم و در سطح بین‌المللی کشتی می‌گرفتم. با گذر زمان تصمیم گرفتم تا به داوری کشتی روی بیاورم و موفق شدم در المپیک نیز داوری کنم و در نهایت این روزها به عنوان تحلیلگر تیم ملی در مسابقات جهانی حضور پیدا می‌کنم و قوانین را برای کشتی‌گیرها و مربیان مطرح می‌کنم.

امامی اظهار داشت: متاسفانه قوانین کشتی، بر خلاف ورزش‌های دیگر مانند والیبال یا فوتبال، بسیار سریع تغییرمی‌کنند. طی چندسال گذشته نیز می‌خواستند کشتی را از المپیک حذف کنند و به همین دلیل همواره قوانین آن در حال تغییر بوده‌اند. با این وجود تغییراتی که در کشتی صورت گرفته‌اند باعث جذاب‌تر شدن آن شده‌اند و اکنون مخاطبان کشتی بیشتر از تماشای این ورزش لذت می‌برند و تعداد آن‌ها نیز افزایش یافته است.

وی افزود: من در کنار داوری و تحلیل، سخنگوی فدراسیون کشتی نیز هستم؛ اما برای گزارشگری ورزش کشتی باید با بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی در ارتباط باشم و نیاز به تجربه بسیاری در صداپیشگی دارم.

او اظهار داشت: من سال ۵۴ وارد ورزش کشتی شدم و در آن زمان در رشته کشتی آزاد فعالیت می‌کردم و در آن رشته کشتی زیرگیری بیشتر صورت می‌گرفت. از سال ۵۹ به بعد به کشتی فرنگی روی آوردم و عناوین خود در سطح استانی و کشوری را در این کشتی به دست آوردم.

پیشکسوت و داور کشتی گفت: افراد در کشتی با توجه به توانایی‌ها و قدرت‌های بدنی خود به سمت رشته‌های مختلف کشتی راهنمایی می‌شوند و به همین دلیل نیز من به سمت کشتی فرهنگی رفتم و توانستم در آنجا پیشرفت چشمگیری داشته باشم و از دستاوردهایم لذت ببرم.

امامی ادامه داد: داوری در کشتی به دلیل نکات ریزی که دارد سخت‌ترین نوع قضاوت را در بین ورزش‌ها به خود اختصاص می‌دهد؛ رشته کشتی به دلیل پیچیدگی فنونی که دارد تشخیص امتیاز‌ها در آن بسیار سختی خاص خود را دارد.

وی افزود: من سعی کردم در تمامی مواقع کنترل رفتار خود را داشته باشم و عصبانی نشوم چرا که داورانی که آرامش خود را از دست می‌دهند نمی‌توانند به درستی قضاوت کنند. همواره سعی کردم اعتراض مربیان را درک کنم چرا که آن‌ها مسابقه را از دید خود می‌بینند؛ اما به طور کلی مربیان روشی به نام به چالش کشیدن دارند که  طی آن یک لامپ را به نشانه اعتراض روشن می‌کند.

او اظهار کرد: اگر داور وسط در تصمیم‌گیری خود اشتباهی کرده باشد هیئت‌ داورن آن را بررسی می‌کنند و برای تایید یا تکذیب اعتراض نظر می‌دهند. به دنبال این قوانین داوران اکنون با ذهن آرام‌تری نظرات خود را اعلام می‌کنند. اکنون ویدئو چک به داوران بسیار کمک می‌کند که در نهایت تصمیم درست را بگیرند.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز یاسر معظمی گودرزی است. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.
 

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها