اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

رکورد کشیدن هواپیمای ۲۸ تنی با دندان در دست چه کسی است؟

خواهر و برادری که کشتی و هواپیما را با دندان کشیدند!

پوریا سرلک، رکورددار بلند کردن وزنه با دندان گفت: من از سن ۸ سالگی در حوزه ورزش‌های رزمی فعالیت می‌کردم و کارای قدرتی را بسیار دوست داشتم؛ استاد من خلیل عقاب بودم و ایشان یکی از اسطوره و الگوهای من هستند که چند وقت دیگر به ۱۰۰ سالگی می‌رسند.

وی افزود: در حال حاضر دارم در حیطه کشتی پهلوانی فعالیت می‌کنم و در کنار آن رکورددار کشیدن هواپیما، کامیون و کامیونت با دندان هستم. اکنون رکورد کشیدن هواپیمای ۲۸ تن و کشتی ۱۲۰ تن را دارم. کشتی مورد نظر را در جهت مخالف آب کشیدم که بسیار دشوارتر بود.

او اظهار داشت: منطقه شهری ما در بختیار تمامی افراد پهلوان بودند و این روحیه پهلوانی همیشه در اطراف من چه در آن منطقه و چه در تمامی شهرهای ایران وجود داشت. من از ۹ سالگی به رشته‌های پهلوانی و قدرتی علاقه‌مند بودم چرا که پدرم نیز در این حوزه فعالیت می‌کرد.

پوریا سرلک ادامه داد: من از همان زمان شیفته فعالیت پهلوانان سنتی بودم و با پهلوانان قدیمی مانند پهلوان اسفندیار و پهلوان خلیل عقاب ارتباط برقرار می‌کردم. خوشبختانه رشته‌های قدرتی همچنان در بین جوانان پرطرفدار است و ما شاگردان بسیاری داریم.

فائزه سرلک، ورزشکار و رکورددار کشیدن اجسام سنگین با دندان گفت: من در مسیر زندگی خود از اقدامات برادرم الگوبرداری کردم و از سن ۱۰ سالگی ورزش را آغاز کردم. این فعالیت‌ها با ورزش تکواندو آغاز شد. خوشبختانه به دلیل علاقه تمامی ما به ورزش، مادر و پدر همیشه من و برادرم را حمایت کردند چرا که می‌خواستند پیشرفت و موفقیت ما را ببینند.

وی افزود: من در کودکی زیر نظر برادرم ورزش می‌کردم و او مربی من بود تا زمانی که به مرحله رکوردزنی رسیدم؛ در آن زمان وارد حوزه کشیدن اجسام سنگین توسط دندان شدم و توانستم سه خودرو را به صورت همزمان جابه‌جا کنم.

او اظهار کرد: این فعالیت زیر نظر فدراسیون همگانی است و کمیته قوی‌ترین مردان بر روی آن نظارت دارد؛ این کار در جهان تنها توسط افراد محدود انجام شده است. من در سن ۱۶ سالگی توانستم اولین رکورد کشیدن سه خودرو را به ثبت برسانم.

فائزه سرلک ادامه داد: پس از آن توانستم رکوردهای خود را توسعه دهم و کامیون و کامیونت‌های سنگین‌تر با وزن شش تن و هشت تن را توسط دندان جابه‌جا کنم. پس از آن نیز رکوردهای دیگری مانند کشیدن کشتی ۲۸ تنی و اتوبوس داشتم که آن‌ها را رسانه‌ای نکردم اما در نظر دارم که در آینده آن‌ها را به ثبت برسانم.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز عباس درویش است. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.
 

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها