اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

نگاهی به فعالیت‌‌های بسیجی در موقعیت‌های مختلف کشور

تفکر بسیجی چیست و چه تاثیری در کمک به دیگران دارد؟

سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه حضرت رسوا الله (ص) تهران گفت: امروز روز تولد بسیج، این نهاد مردمی است و من به همین دلیل به تمامی مردم ایران تبریک می‌گویم.

بسیج نهادی مردمی از مردم و برای مردم است؛ ما در صحنه‌های مختلف شاهد آن هستیم که مردم حاضر می‌شوند و با بسیج شدن به یکدیگر کمک می‌کنند.

حسن‌زاده اظهار کرد: ما یک سازمان بسیج داریم که افراد زیادی در عضو آن هستند و کارت عضویت دارند؛ در کنار آن تفکر و منش بسیجی بودن نیز وجود دارد که در خیرخواهی برای مردم، کشور و دین خلاصه می‌شود. هر فردی که دغدغه‌ای برای مشکلات مردم و انسان‌ها دارد دارای تفکری بسیجی است.

وی افزود: در سر پل ذهاب شاهد آن بودم که یک زوج پزشک به طور داوطلبانه ۲۱ روز در منطقه حضور داشتند و هر روز در یک روستا حاضر می‌شدند تا به مردم کمک کنند. این زوج، دکتر چشم و کودکان بودند که با خودروی خود به آن منطقه آمده بودند و همچنین به طور مستقل داروهای لازم را نیز خریداری کرده‌ بودند و در اختیار مردم قرار می‌دادند. این کاملا یک اندیشه بسیجی است که در طی آن بسیار عاشقانه به هم نوعان کمک می‌کنند.

او ادامه داد: همچنین در منطقه پل دختر شاهد آن بودم که یک زوج وسایل مخصوص کودکان با خود آورده بودند و آن‌ها را به کودک‌های آن منطقه ارائه می‌دادند. یکی از ویژگی‌های بسیج آن است که بدون دریافت هیچ هزینه‌ای بار را از دوش مردم بر می‌دارد.  هر زمان که نیازی در کشور وجود داشته باشد بسیج در آنجا حاضر می‌شود و تفکر بسیجی باعث این رفتار می‌شود.

فرمانده سپاه  رسول الله (ص) تهران گفت: ما همواره شاهد آن بودیم که مردم ایران در شرایط سیل، زلزله و دیگر مشکلات با یکدیگر متحد شده‌اند و کمک‌های بسیاری را به افراد نیازمند ارائه داده‌اند. در سیل‌هایی که سال‌های پیش آمد، سیل کمک‌های مردمی قدرت بیشتری از خود نشان داد و مشکلات آسیب‌دیدگان به سادگی برطرف شد.

حسن‌زاده ادامه داد: خوشبختانه در ایران تفکر بسیجی فراگیر شده و ما در صحنه‌های مختلف شاهد آن بوده‌ایم. ویژگی‌های بسیج حضور در صحنه‌های سخت و کنار مردم است؛ مردم بسیج را در پشت خاکریزهای جنگ، به هنگام سیل و زلزله، در دوران کرونا و در مناطق محروم دیده‌اند. به طور کلی اولین کسانی که در شرایط سخت کشور حاضر می‌شوند بسیجیان و افراد با تفکر بسیجی هستند. آخرین افراد نیز هستند که از کنار نیازمندان می‌روند چرا که می‌خواهند از بی‌نیاز شدن دیگران مطمئن شوند.

وی افزود: بسیج در عرصه‌های ورزشی، اجتماعی، علمی و موارد متنوع دیگر فعالیت داشته است؛ ما پایگاه‌های علمی بسیاری داریم که اعضای بسیج با اقدامات گسترده مشکلات را برطرف می‌کنند و به دستاوردهای مهمی دست پیدا می‌کنند.  مراکز رشد در بسیج داریم به گونه‌ای که افرادی که مکان یا ابزار لازم را برای انجام تحقیقات ندارند می‌توانند از کمک بسیج استفاده کنند و ایده‌های خود را به نقطه تولید برسانند. بسیج و بسیجی امیدآفرین است و به همین دلیل می‌تواند باعث پیشرفت اعضا شود.

او اظهار داشت: شهدای ما نیز تفکر بسیجی داشتند؛ شهید شهریاری و شهید فخری‌زاده مظهر قدرت کشور و تفکر بسیجی بودند که دشمن طاقت دیدن پیشرفت آن‌ها را نداشت و آن دو را به شهادت رساند.

فرمانده سپاه رسول الله (ص) تهران گفت: ما در اقشار مختلف بسیج داریم و در تهران ۱۷ سازمان بسیج قشری مانند بسیج پزشکی، ادارات و حقوق‌دانان وجود دارد؛ یکی از  مهم‌ترین بخش‌هایی که بسیج در آن می‌درخشد گروه‌های جهادی هستند که با تخصص‌های مختلف عمرانی، پزشکی، فرهنگی، آموزش و عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

حسن‌زاده افزود: ما همچنین قرارگاه‌های جهادی داریم که متشکل از چندین گروه جهادی هستند؛ زمانی که این گروه‌های جهادی در مناطق محروم حاضر می‌شوند می‌توانند از چند جهت به منطقه کمک کنند و تاثیرگذار باشند. ما همچنین پزشکانی داریم که تکلیف خود می‌دانند چندماهی یک بار در مناطق محروم حاضر شوند و خدمت کنند.

او ادامه داد: نگاه بسیجی یعنی نگاهی فداکارانه و ایثارگرانه، بسیجی کسی است که خود را نمی‌بیند اما دیگران را می‌بیند. در دوران دفاع مقدس ما کسانی را داشتیم که فداکاری می‌کردند تا دیگران در سلامت باشند. این‌ها همه نشان‌دهنده تفکر بسیجی هستند که جامعه را رشد می‌دهد.

وی افزود: ما در بحث کرونا شاهد آن بودیم که بانوان فعال بسیجی شروع به تولید ماسک کردند؛‌ بسیجی‌ها در همه صحنه‌های کرونا فعالیت می‌کردند به طوری که در دوره‌ای از کرونا پیک‌های موتوری حاج قاسم شکل گرفت که کارهای نیازمندان را برطرف می‌کردند و خرید‌هایشان را انجام می‌دادند.

او در پایان گفت: بسیجیان متخصص همچنین توانستند در مناطق محروم در طی ۲۷ روز خانه‌های مستحکم و مطمئن بسازند که باعث تعجب بسیاری از افراد شد.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز عباس درویش است. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها