اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

تغییر نگاه دنیا نسبت به توانمندی­های ایران و اهمیت برگزاری نمایشگاه­های بین ­المللی

"مهدی احمدی اصل" رئیس هیأت مدیره ­ی "شرکت سهامی نمایشگاه­های بین­ المللی جمهوری اسلامی ایران: باید از هیأت­های خارجی برای جلب توجه دنیا نسبت به توانمندی ­های ایران دعوت کنیم.

صنعت نمایشگاهی، صنعتی پدیدآمده در سده ­های اخیر است؛ اما برگزاری نمایشگاه­ پیشینه­ ای 6000 ساله دارد و به زمانی باز می ­گردد که "فنیقی­"ها نخستین­ بار با راه ­اندازی "بازارهای مکاره" توجه همگان را به نقش و اهمیت این پدیده جلب کردند. در ایران، نمایشگاه بین ­المللی به­ شکل امروزی اولین بار در سال 1347 شکل گرفت و برگزاری آن به ­صورت دوره­ ای بیش از سه دهه ادامه یافت. سال 1379 با توجه به موفقیت­های "صنعت نمایشگاهی" در کشورهای جهان، مسیر حرکت به سمت "نمایشگاه­های تخصصی" اصلاح شد و در حال حاضر برگزاری نمایشگاه­های تخصصصی در 90 عنوان در دستور کار قرار دارد.      

این تاریخچه­ ی فشرده، خلاصه­ ی مطالبی ­است که "مهدی احمدی اصل" رئیس هیأت مدیره ­ی "شرکت سهامی نمایشگاه­های بین­ المللی جمهوری اسلامی ایران" سخنان خود در برنامه­ ی "مشاور" شبکه جام جم را با آن آغاز کرد. وی از نمایشگاه­های بین ­المللی با عنوان "ویترین توسعه­ ی کشور" یاد کرد و شکل­ گیری "صنعت نمایشگاهی" را چشم­ انداز آینده ­ای دانست که می ­تواند با توسعه­ ی تجارت خارجی، سهم صادرات غیرنفتی، در توسعه­ ی پایدار کشور را تا حد چشمگیری افزایش دهد.

وی همچنین گفت: واردشدن به عرصه­ ی جهانی نیازمند حضور افرادی ­است که با فرهنگ، زبان و ذائقه­ ی کشورهای هدف آشنایی داشته ­باشند؛ کسانی مانند ایرانیان مقیم خارج کشور که در ارتباط با "رایزنان بازرگانی" ایران در سفارت­خانه­ ها و "سازمان توسعه­ ی تجارت" در داخل کشور می­ توانند به تحقق این اهداف یاری برسانند. این پروسه با نیازسنجی در خصوص طیفی از محصولات ایرانی و درخواست برگزاری نمایشگاه شروع می­ شود و با صدور مجوز توسط سازمان توسعه تجارت به مرحله ­ی اجرا می­رسد.   

این مطالب با توضیح "محسن رحیمی" (وابسته­ ی بازرگانی سفارت ایران در روسیه) تکمیل شد. وی که از طریق تلفن با برنامه تماس داشت؛ حضور پاویون­های ایرانی در نمایشگاه ­های تخصصی روسیه را تجربه ­ی موفقی در توسعه ­ی تجارت با این کشور دانست و حضور ایران در پاویون­های صنعت خودرو، تجهیزات پزشکی و مصالح ساختمانی را سودمند؛ اما نیازمند توسعه و افزایش سهم اعلام کرد.

وی گفت: "سهم ایران در واردات 200 تا 300 میلیارد دلاری روسیه بسیار ناچیز و چیزی در حدود نیم میلیارد (بین 500 تا 600 میلیون دلار) است. روس­ها شناخت درستی از توان تولیدی و ظرفیت­های کشور ما ندارند و ما با شناخت بازار روسیه، اعزام هیأت­ های ایرانی و جدیت بیشتر در بازاریابی و مشاوره­ ی حقوقی می­توانیم حداکثر استفاده را از این بازار ببریم و این تجربه­ ی موفق را در کشورهای دیگر تکرار کنیم."

 "دعوت از هیأت­های خارجی برای جلب توجه دنیا نسبت به توانمندی ­های ایران"، پیشنهاد دیگری بود که مهمان برنامه پس از پاسخگویی به پرسش مخاطبان بر آن تأکید کرد.

"مهدی احمدی اصل" گفت: شاهد بوده ­ایم که هیأت­­ های دعوت­ شده از کشورهای دیگر با مشاهده­ ی صنایع بزرگ ما اظهار تعجب کرده ­اند. از جمله هیأت روسی را داشتیم که با مشاهده ­ی توربین­های عظیم تولیدی "مپنا" شگفت­ زده شدند و توان صنعتی ما را ستودند. واقعیت این است که ما در حوزه­ های بازاریابی، برندینگ و بسته­ بندی ضعف داریم و لازم است که علاوه بر رفع این کمبودها، همه­ ی ارکان کشور لزوم شکل ­گیری "صنعت نمایشگاهی" را به رسمیت بشناسند و در مسیر شکل­ گیری آن برنامه­ ریزی و سرمایه­ گذاری کنند. 

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها