اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

نقش پرورش در پیشرفت کشور و تفاوت آن با آموزش

پرورش نوجوانان در توسعه ی زیرساخت کشور برای موفقیت در آینده تاثیر بسزایی دارد

مهدی مرزوقی، کارآفرین اکوسیستم تربیت گفت: مدت سه سال است که در حوزه پرورش کارآفرینان از بین نوجوانان کشور فعالیت داریم؛ مدل کاری ما بر اساس توانایی‌ها و ظرفیت افراد بین ۱۲ تا ۱۸ سال است به طوری که با آن‌ها کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کنیم و آن‌ها را همراهی می‌کنیم تا پیشرفت کنند. طی این مدت برخی از کسب‌وکارها نتیجه گرفته‌اند و باقی آن‌ها در حال پیشرفت هستند.

زمانی که انسان در زندگی رسالت خود را پیدا می‌کند دیگر آن که در چه رشته‌ای تحصیل کرده است اهمیتی ندارد؛ من در زندگی حدود ۳۰ عنوان شغلی متنوع را تجربه کردم و یک روز به این نتیجه رسیدم که باید تربیت و پرورش افراد را انجام دهم چرا که تا زیرساخت‌های کارآفرینان درست نشود ما به نتایج خوب نمی‌رسیم.

وی افزود: ما در قدم اول یک تیم از افراد منطقه را پیدا می‌کنیم؛ معمولا نوجوانان هر منطقه بسیار انگیزه دارند اما حمایت و راهبرد ندارند. ما ابتدا آن‌ها را شناسایی می‌کنیم و پرورش دادن آن‌ها را آغاز می‌کنیم. در مناطقی که فعالیت می‌کنیم همه افراد از بین مردم آمده‌اند و از حوزه‌های متفاوت هستند.

او ادامه داد:‌ما برای شناسایی کارآفرینان هر منطقه یک فراخوان می‌زنیم تا نوجوانانی که معدل ۱۹ به بالا دارند بیایند، شناسایی شوند و مورد مصاحبه قرار گیرند. پس از انتخاب نوجوانان گروه‌ها تکمیل می‌شوند و از خدمات ما استفاده می‌کنند. 

 امیرعلی فضلی، مدیرعامل گروه پرورش کارآفرینان و مدیران آینده گفت: امروزه در سراسر دنیا ما نیاز داریم تا افراد را پرورش دهیم تا بتوانند وارد فضای کسب‌وکار شوند و خلاقیت داشته باشند؛ متاسفانه در سطح جهانی ما با فقر نیروی انسانی کارآمد مواجه هستیم و به همین دلیل تیم ما تصمیم گرفت تا افراد را پیش از سن ورود به کسب‌وکار آموزش دهیم.

 پرورش و تربیت یک فرآیند زمان‌بر است اما آموزش یک پروژه است؛ زمانی که ما فرآیند اثرگذار پرورش را طی می‌کنیم می‌توانیم تاثیر بیشتری بگیریم و رشد قابل‌ توجهی داشته باشیم. به دنبال این مسئله ما سعی در پرورش نوجوانان کشور داریم.دانش مانند وسایل اطراف ما است اما مهارت ناشی از پرورش یافتن ما باعث می‌شودبدانیم چطور از آن وسایل استفاده کنیم و آن‌ها را کنار هم قرار دهیم.

وی افزود: ما پس از سال‌ها تحقیق به این نتیجه رسیدیم که باید زیرساخت کشور در توسعه کسب‌وکارها و کارآفرینان را توسعه دهیم؛ ما تلاش کرده‌ایم تا در توسعه کسب‌وکارها از محصولات مختلف استفاده کنیم. ما در بحث عدالت آموزشی در کشور یک کار واقعی انسان‌ساز نداریم و در نتیجه سعی کردیم با تشکیل گروه‌های مردمی مناطق مختلف آن‌ها را به استخدام نخبه‌های همان منطقه در بیاوریم تا بتوانند برای جامعه خود مفید واقع شوند.

او اظهار داشت: هدف از این کار آن بود که نخبه‌ها در سطح علمی خود در روستا، شهرستان و محل زندگی خود فعالیت داشته باشند، انسان‌سازی صورت بگیرد و همچنین بر روحیه کارآفرینی افراد کار کنیم. ما با کمک به افراد در منطقه خود باعث رشد هر جامعه می‌شویم و میزان مهاجرت افراد از روستا‌ها به شهرها را کاهش می‌دهیم.

فضلی گفت: ما سعی داریم سفره‌های مختلف در حوزه کارآفرینی را در مناطق متنوع برپا کنیم تا افراد هم‌سو با آن حوزه به فعالیت در آن بخش ترغیب شوند. هر کدام از ما انسان‌ها می‌توانیم دانش خود را به دیگران انتقال دهیم و باعث رشد دیگران شویم. توسعه کشور وابسته به توسعه انسان‌ها است و ما سعی داریم با پرورش انسان‌ها باعث پیشرفت ایران باشیم.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز علی درویش است. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها