اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

بررسی اصول و راه‌های افزایش کیفیت ارتباطات با دیگران

کارشناس خانواده: باید در ارتباطاتمان با دیگران، تفر زنبور عسلی داشته باشیم و بر ویژگی‌های مثبت دیگران تمرکز کنیم

/ تفکر زنبور عسلی چیست و چه تاثیری در ارتباطات ما دارد؟

حمید شکری خانقاه، کارشناس خانواده گفت: انسان به واسطه اجتماعی بودن و علاقه به احساس تعلق داشتن به یک گروه همواره در طلب آن بوده که گروهی از دوستان و اقوام برای خود بسازد و این یک طبیعت انسانی است.  بی‌شک این مسئله تاثیر بسیاری در روح و روان انسان خواهد داشت. فرهنگ ایرانی، از گذشته، به دورهم بودن اهمیت می‌داده و این برای ایرانیان بسیار با ارزش است؛  شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد فاصله عمیقی در بین خانواده‌ها شد. فناوری‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با افزایش ارتباط مجازی با دیگران باعث شده‌اند که ارتباطات چهره به چهره کاهش پیدا کنند. 

وی افزود: ارتباط چهره به چهره اساس ارتباطات است و در هر ارتباط گفت‌وگو اهمیت بسیار بالایی دارد. با این وجود باید بدانیم که هر دورهمی مفید نیست و هر فاصله‌ای دوری به حساب نمی‌آید چرا که افراد در کنار یکدیگر می‌توانند همچنان غیبت یکدیگر را کنار دیگری کنند و در مقابل افرادی که از یکدیگر دور هستند می‌توانند درک بالایی از یکدیگر داشته باشند و نزدیکی را در قلبشان حس کنند. 

او اظهار داشت: اگر بتوانیم کیفیت گفت‌وگو را در جمع دوستان افزایش دهیم می‌توانیم ارتباطات خود را بهبود بخشیم. راهکار اول پذیرش اطرافیان است؛ این یعنی دیگران را با هر نوع شخصیت و سلیقه‌ای بپذیریم و گزینش‌گری نکنیم. نپذیرفتن دیگران یک مشکل ارتباطی است که باعث جلوگیری از برقراری ارتباط می‌شود. 

شکری خانقاه گفت: ما باید تفکر زنبور عسلی داشته باشیم و همواره به دنبال شیرینی‌های زندگی باشیم؛ انسان‌هایی که تفکر زنبور عسلی دارند خوبی را در دیگران می‌بینند. ما باید در ارتباطاتمان با دیگران بر ویژگی‌های مثبت دیگران تمرکز کنیم. همچنین در یک جمع باید بتوانیم حمایت‌های کلامی داشته باشیم. 

وی افزود: تایید کردن و تحسین کردن ویژگی‌های مثبت دیگران نیز از اصول مهم یک رابطه صحیح است؛ با بیان خوبی‌های دیگران می‌توانیم صمیمیت خود با آن‌ها را افزایش دهیم و این مسئله باعث می‌شود آن‌ها نیز به ما حس بهتری داشته باشند.

او تاکید کرد: مدیریت کلمات، احساسات و هیجانات ما در ارتباطات بیشترین نقش‌آفرینی را می‌کنند و مسیر یک رابطه درست را مشخص می‌کنند. اصل حمایت‌گری چیزی است که می‌تواند صمیمیت را هرچه بیشتر افزایش دهد. با بیان خوبی‌های دیگران، حتی افرادی که با ما خوب نیستند، می‌توانیم کیفیت ارتباطات خود را افزایش دهیم.
برنامه صبحگاهی "صبح پارسی" که از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۹ صبح به تهیه کنندگی مهرداد قطبی‌زاده از شبکه جام جم پخش می شود، امروز با نحوه برقراری ارتباط صحیح بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها و نماهنگ صبح پارسی؛ محمد قاسمی و سارا شاکری با حمید شکری خانقاه، کارشناس خانواده به گفت و گو نشستند.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها