اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

نگاهی به شرایط فوتبال ایران از نظر پیشکسوت فوتبال

ادموند اختر: «استقلال و پرسپولیس ویترین فوتبال ایران هستند»

ادموند اختر، پیشکسوت فوتبال گفت: من از کودکی در زمین خاکی‌ها فوتبال را تمرین می‌کردم و از زمانی که این زمین‌ها جمع شدند دیگر کیفیت فوتبال کشور نیز کاهش پیدا کرد؛ از همان روزها که در کوچه‌ها با توپ دو لایه بازی می‌کردم رویای فوتبالیست شدن را در سر داشتم و این ورزش در زمان ما کم هزینه‌ترین تفریح به حساب می‌آمد. اولین باری که به ورزشگاه آزادی رفتم سن بسیار کمی داشتم و با وجود آن که استقلالی بودم در بین پرسپولیسی‌ها نشسته بودم.

او ادامه داد: آن زمان آرزوی همه این بود که فوتبالیست شوند و در تیم‌های مورد علاقه خود بازی کنند و حتی در تیم ملی حاضر شوند؛ خوشبختانه افتخار این را داشتم که به عنوان بازیکن ارمنی از تیم آرارات به تیم ملی دعوت شدم و به عنوان بازیکن تیم ملی به استقلال رفتم. در سال ۱۳۷۲ در بازی آرارات در مقابل تجارت علی پروین بازی را مشاهده می‌کرد و همان زمان من و علی دایی به تیم ملی دعوت شدیم. متاسفانه آرارات با وجود داشتن تمامی امکانات اکنون تیمی ندارد؛ مسئولان این تیم مدعی هستند که بودجه‌ای ندارند، در حالی که امکانات این تیم از گذشته باقی مانده و تقریبا به بودجه‌ای نیاز ندارد. آرارات قطب سوم فوتبال ایران بود اما اکنون دیگر این تیم در هیچ رده‌ای فعالیت ندارد؛ این تیم هم رده تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس بود. من از کودکی به استقلال علاقه داشتم و بازی کردن در این تیم نیز برای من پر افتخار بود. استقلال همیشه مدعی قهرمانی بوده است و امیدوارم امسال نیز استقلال بتواند به قهرمانی لیگ برسد. فوتبالیست‌هایی که در دهه ۷۰ فعالیت می‌کردند همه از ستاره‌های فوتبال بودند و اکنون نیز نام آن‌ها ماندگار مانده است.

او اظهار کرد: استقلال و پرسپولیس ویترین فوتبال ایران هستند که تقابل این دو هیچ زمان قابل پیش‌بینی نیست؛ من به خاطر دارم ما با بهترین تیم خود به مصاف پرسپولیس رفتیم اما بازنده شدیم و همچنین با بدترین تیم خود با پرسپولیس مواجه شدیم و توانستیم پیروز میدان شویم.

اختر گفت: اکنون متاسفانه کیفیت فوتبال ایران بسیار کاهش پیدا کرده؛ شاید زمین‌ها و امکانات بهتر شده باشند اما ما اکنون مهاجمانی مانند علی دایی و دیگر بازیکن‌های زمان گذشته را نداریم. او اظهار داشت: من در حوزه دعوت بازیکنان خارجی و نقل و انتقالات آن‌ها فعالیت دارم که اکنون متاسفانه به دلیل آن که قراردادهای آن‌ها به دلار بسته می‌شود، کار دشوار شده است و بازیکنان خارجی کمتر با ما همکاری می‌کنند.

تا زمانی که بازیکن تیم ملی بودم پدرم می‌گفت که فوتبال نون و آب نمی‌شود؛ اما متاسفانه اکنون والدین برای درآمدی که در فوتبال وجود دارد فرزندان خود را به مدرسه فوتبال می‌فرستند.

برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود.  اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها