اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

اهمیت توجه به ویژگی‌های حضرت زهرا (س) در تمامی بخش‌های زندگی

فاطمه منتظری: « زن دروازه رحمانیت خداوند در زمین است»

فاطمه منتظری، کارشناس مذهبی گفت: پروردگان انسان را در زوجیت آفرید و بانوان در جهان ظرف خلقت شدند. پاک‌ترین انسان برای شروع نسل انسان حضرت حوا بود؛ فردی که امام صادق (ع) ایشان را انسانی به دور از هر نوع پلیدی دانست. متاسفانه در برخی جوامع از حضرت حوا به عنوان شخصی یاد می‌شود که آدم را فریب داد تا میوه ممنوعه را میل کند اما درواقع چنین پلیدی درون ایشان وجود نداشت.

منتظری اظهار کرد: پیامبر بسیاری بر زمین ظاهر شدند تا راه را برای ظهور انسان کامل آماده کنند. کمالات و فهم بشر با گذر زمان آماده مواجه شدن با یک انسان کامل شد. به همین دلیل پاک‌ترین و کامل‌ترین وجود انسانی با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) در دنیا ظهور پیدا کرد. نام حضرت زهرا (س)‌ نشان به معنای تمامی نوری است که در وجود ایشان قرار دارد؛ نور در وجود زن دروازه رحمانیت خداوند در زمین است. این نور بخشش بی‌قید و شرط است که در بانوان وجود دارد. نور ذات رحمانیت دارد و نمی‌تواند جلوی بخشش خود را بگیرد.  زن خط ارتباطی عرش پروردگار با فرش زمین است؛ حضرت فاطمه زهرا (س) اصل خلقت و تمامیت نور در زمین بودند. 

وی افزود: ما باید بدانیم که اسلام دین تمامی زمان‌ها است که از ابتدای بشریت آغاز شده است. خداوند رهنموندهایی برای بشر دارد و می‌خواهد انسان‌ها به بهترین حالت ممکن زندگی کنند. دین در واقع بهترین شیوه زندگی است که توسط برترین کارشناس عالم، پروردگار به انسان ارائه شده است. برای آن که بیاموزیم چگونه باید این اصول را پیش ببریم، خداوند الگوهایی مانند پیامبران را برای ما انسان‌ها فرستادند تا بتوانیم حقانیت را درک کنیم. 

 گاهی ما تصور می‌کنیم پیامبران و افرادی همچون فاطمه زهرا (س) به دلیل تکاملی که دارند از ما دور هستند و رسیدن به آن‌ها غیر ممکن است. سکولارهای غربی حضرت مریم را از زندگی مسیحیان دور کردند اما ما باید بتوانیم حضرت زهرا (س) را در تمامی نقاط زندگی خود داشته باشیم.

او ادامه داد: حضرت زهرا (س)‌ مادری بودند که وظایف خانه‌داری خود را اولویت می‌دانستند. ایشان همچنین تعاملی بسیار زیبا با خادمه خود داشتند به طوری که آن خادمه در نهایت به عنوان یک عالمه عاقل از خانه بیرون رفت و این نشان می‌دهد حتی یک خادم در خانه حضرت فاطمه (س) جای رشد داشته است. حضرت فاطمه زهرا (س) در تربیت فرزندان خود بسیار نقش داشته‌اند و رهبرانی بزرگ را تربیت کردند که نشان از هدفمند بودن ایشان است. حضرت فاطمه (س) حقوق خود را می‌دانستند و همچنین هوش اقتصادی بالایی داشته‌اند. حضرت زهرا (س) مدیریت سرمایه انجام می‌دادند و بسیار در این حوزه قدرتمند بودند.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها