اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

ارائه نمایندگی تولیدی؛ زیرکانه‌ترین اقدام برای شرکت‌های دانش‌بنیان

دستاورد جدید شرکت دانش بنیان ، تولید فیلتر خودروی مناسب برای محیط زیست است

سیدعلی اقدس‌پور، فعال دانش‌بنیان، متخصص در زمینه طراحی و ساخت ماشین‌آلات، صادرکننده مطرح ماشین‌آلات به بیش از ۱۰ کشور همسایه، هشتم دی ماه در استودیوی جام جم حضور پیدا کرد و با مجریان برنامه شب‌نشینی به گفت‌وگو نشست. او در این برنامه از فعالیت‌های دانش‌بنیان خود و تاثیر تولیدات دانش‌بنیان بر بازار کشور سخن گفت.  
وی درباره طراحی و تولید ماشین‌آلات گفت: یکی از فعالیت‌های اصلی ما طراحی و ساخت ماشین‌آلات جهت تولید فیلتر هوای خودرو است؛ به طور کلی به دلیل استفاده بسیار از خودروها در کشور، تحقیق و تلاش بسیاری در زمینه‌های زیست‌محیطی آن صورت نگرفته و فیلترهای موجود در بازار پس از پایان عمرشان همچنان در چرخه باقی می‌مانند. از طرف دیگر کشورهای پیشرفته محصولات فیلترهوای خودروهای خود را از حالت کاغذی به الیافی در آورده‌اند و تغییرات مهمی در این حوزه انجام داده‌اند. 

اقدس‌پور ادامه داد: ما نیز بر اساس نیاز بازار داخلی و ارزیابی خودروهای مختلف توانستیم فیلتر هوای مناسب با هر یک از خودروهای داخلی را طراحی کنیم. اکنون در کشور ما ۱۵ مدل خودروی داخلی وجود دارد که مصرف بسیاری دارند و باعث ایجاد آلودگی بسیار می‌شوند. ما سعی کردیم به صورت تخصصی در این حوزه وارد شویم و از مرحله اول الیاف تشکیل دهنده فیلتر هوا را تولید کنیم. پس از آن ماشین‌آلات فرم دهنده الیاف برای شکل‌دادن به فیلترها را طراحی کردیم و اکنون نیز سعی داریم در گام بعدی پس‌ماند‌ها را بازیافت کنیم و به چرخ صنعت برگردانیم.

وی در رابطه با مزیت‌های رقابتی محصول شرکت خود اظهار کرد: طی آزمایش‌های انجام شده، محصول ما باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش شتاب خودرو می‌شود؛ از همه مهم‌تر آن است که تولید این محصول باعث ایجاد اشتغال می‌شود و ما از روش تولید بدون کارخانه استفاده می‌کنیم. به این صورت که در سراسر ایران حق نمایندگی ارائه می‌دهیم و تولیدکنندگان می‌توانند محصول ما را در سراسر ایران تولید کنند و به بازار ارائه دهند. 

او در رابطه با اهداف ابتدایی شرکت دانش‌بنیان خود گفت:‌ هدف ورود به حوزه تولید، اشتغال‌زایی بود که خوشبختانه اکنون توانسته‌ایم بیش از ۶۰ نمایندگی در سراسر ایران داشته باشیم. تمامی این نمایندگی‌ها با ماشین‌آلاتی که به آن‌ها ارائه دادیم فعالیت می‌کنند. این روش از هزینه‌های اولیه جلوگیری می‌کند، باعث می‌شود نمایندگی‌ها در مناطق مختلف از محصول ما صیانت کنند و همچنین کیفیت تمامی محصولات توسط ما مورد بررسی قرار می‌گیرد. هر نمایندگی در شهر باعث ایجاد اشتغال می‌شود و در کم‌ترین حالت ۱۵ نفر می‌توانند از این راه صاحب شغل شوند. 

اقدس‌پور در خصوص عدم تولید انحصاری محصول‌ها گفت: روش‌های قدیمی برای تولید محصولات منسوخ شده‌اند و در سراسر دنیا تولید‌کنندگان به سمت تولید بدون کارخانه حرکت کرده‌اند؛ برای احداث مجموعه‌ها در مناطق مختلف به سبک قدیمی بنیان‌گذاران نیاز دارند تا مبالغ هنگفتی را هزینه کنند. همچنین، از آنجایی که هدف اصلی ما ایجاد اشتغال بوده این روش بیشتر ما را به آن هدف نزدیک می‌کند. 

وی درباره جلوگیری از واردات فیلترهای خودرو گفت: تولیدات ما باعث کاهش و جلوگیری از واردات فیلترهای غیر ایرانی می‌شود؛ در حال حاضر افراد برای تهیه فیلترهای قدیمی باید کاغذ‌ آن را از کشورهایی مانند چین تهیه کنند. فعالیت ما از خروج ارز جلوگیری کرده است؛ ما حتی ماشین‌آلات تولیدیمان را به صورت بومی طراحی کرده‌ایم و از کشورهای دیگر وارد نکرده‌ایم.

او درباره آغاز فعالیت خود گفت: فعالیت ما از سال ۱۳۸۸ آغاز شد؛ من و یکی از دوستانم روزگاران سختی را برای ورود به عرصه تولیدی گذراندیم و در ابتدا با شکست مواجه شدیم اما با گذر زمان و کسب تجربه توانستیم به نتیجه برسیم. من معتقدم اگر توانستیم به موفقیتی برسیم به آن دلیل بوده که در شغل خود استمرار داشته‌ایم و در مسیر باقی‌مانده‌ایم.

اقدس‌پور در ادامه اظهار داشت: ما در این صنعت شاهد رشد و پیشرفت بسیاری از افراد بودیم؛ ما مجموعه‌های کارگاهی را راه‌اندازی کردیم که توانستند با گذر زمان به کارخانه تبدیل شوند. ایجاد اشتغال و فعالیت در این زمینه از یک علاقه قلبی سرچشمه می‌گیرد. لذت وجود در صنعت و تاثیر در تولید محصولات بسیار متفاوت است و حس فوق‌العاده‌ای دارد.

او در رابطه با ورود به حوزه دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان دلایل پیشرفت و رشد کشورها هستند؛ وظیفه افرادی مانند من آن است که بازار کشور خود را مورد سنجش قرار دهیم و با توجه به نیاز کشور فعالیت دانش‌بنیان داشته باشیم. ما امیدواریم تا بتوانیم با توکل به خدا بیش از دو هزار نفر را صاحب شغل کنیم. ما برای این هدف خود هفت فاز در نظر گرفته‌ایم که طی آن هفت محصول نوآورانه را به بازار ارائه می‌دهیم.

وی در خصوص صادرات محصولات دانش‌بنیان اظهار داشت: ما برخی از ماشین‌آلات‌مان را به کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس مانند عمان و همچنین کشورهای همسایه مانند عراق صادر کرده‌ایم و اکنون نیز سعی داریم بازاریابی در کشور سوریه را انجام دهیم. در تمامی مسیرهای طی شده ما از مجموعه‌های مختلف تجربیات جدیدی یاد گرفتیم که طی گذر زمان به ما بسیار کمک کرد.
گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود .

 اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها