اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

در المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان فارابی چه می‌گذرد؟

امکان فیلم‌سازی و شرکت در المپیاد فارابی با گوشی تلفن همراه

آزاده غفاری، مسئول برگزاری رویدادهای بنیاد فارابی و مهندسی فناوری اطلاعات رسانه‌ای شنبه، دهم دی ماه در استودیوی شبکه جام جم حضور پیدا کرد.

وی در رابطه با سوابق و فعالیت‌های خود گفت: کلیه فعالیت‌های من در حوزه رسانه بوده و مدتی به عنوان خبرنگار فعالیت می‌کردم و از آن حوزه کار خود را آغاز کردم؛ در ابتدا من در حوزه آموزش و پرورش کار خود را شروع کردم و سپس به بخش‌های دیجیتال رسیدم. از آنجایی که در حوزه رسانه فعالیت داشتم و این حوزه بسیار وسیع است؛ با گذر زمان توانستم راه خود را به المپیاد فیلم‌سازی پیدا کنم.

غفاری در رابطه با مهم‌ترین بخش فعالیت‌هایش اظهار کرد: از نظر من خبرنگاری بسیار حال خوب داشت و اتفاقات فوق‌العاده‌ای در آن دوره برای من شکل گرفت اما اکنون که در بنیاد فارابی فعالیت می‌کنم دوست دارم بتوانم اتفاقات بزرگی را رقم بزنم و قدمی در جهت پیشرفت بردارم. فعالیت من در حوزه نوجوان به کار در وزارت آموزش و پرورش بازمی‌گردد اما اکنون تنها یک سال می‌شود که در حوزه سینما فعالیت دارم. 

 ما اکنون در حال برگزاری ششمین دوره از المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان هستیم؛ نوجوانان نیز در سن خاصی با بزنگاه‌های متفاوتی هستند و به همین خاطر می‌شود با آموزشی کوتاه به آن‌ها به نتیجه‌ای فوق‌العاده رسید. این المپیاد در حاشیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان است و خوشبختانه امسال با استقبال فوق‌العاده‌ای مواجه شد که رشد بسیاری نسبت به سال‌های گذشته داشته است. 

او درباره المپیاد فارابی توضیح داد: در حال حاضر دوره ششم المپیاد در دو رشته فیلم‌سازی و طراحی شخصیت برگزار می‌شود. ایده‌پردازی نوجوانان برای طراحی یک شخصیت و جای دادن آن در یک فیلم بسیار جذاب است و من همواره به خلاقیت نوجوانان‌مان افتخار می‌کنم. ما در فراخوانی که دادیم اظهار کردیم که نوجوانانی که خارج از ایران حضور دارند نیز می‌توانند آثار خود را به المپیاد فیلم‌سازی ارسال کنند. نوجوانان ایرانی خارج از کشور می‌توانند آثار برگزیده را نیز مشاهده کنند. 

وی افزود: در سال‌های گذشته نیز ما پخش آثار برگزیده را داشتیم اما امسال این اتفاق به صورت پررنگ‌تری صورت می‌گیرد. جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال به صورت متمرکز برگزار نشده و در واقع افتتاحیه‌ای برای یک جشنواره یک ساله به حساب می‌آید تا آثار بتوانند با کیفیت بیشتری ساخته شوند. آنچه امسال به آن توجه بیشتری شده المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان است. این اتفاق برای نوجوانان بسیار خوب است و همچنین یک افتخار برای ما به حساب می‌آید.

او ادامه داد: المپیاد فارابی نگاهی هدفمند به آثار نوجوانان دارد به طوری که آن‌ها می‌توانند به سادگی با گوشی تلفن همراه خود نیز فیلمی را بسازند و اگر آن اثر از موضوع و کیفیت خوبی برخوردار باشد مورد داوری قرار می‌گیرد و از آن حمایت می‌شود. این مسئله باعث می‌شود نوجوانان بخواهند به صورت هدفمندتر کار کنند. المپیاد باعث می‌شود نوجوانان با استعداد به ساخت آثار جدید تشویق شوند.

وی همچنین اظهار داشت: ما اکنون کسانی را در سینما داریم که توانسته‌اند با پیشرفت در المپیاد فارابی به موفقیت برسند. در المپیاد‌های فیلم‌سازی سه الی چهار روز آموزش هدفمند توسط استادان مجرب و شناخته‌شده وجود دارد اما انتظار نمی‌رود بعد از این روزها ما شاهد فعالیت یک نوجوان فیلم‌ساز باشیم. اتفاقی که در المپیاد میفتد روشن شدن مسیر برای نوجوانان است و آن‌ها می‌فهمند مسیر فکری و بینش فیلم‌سازان به چه شکل است.

غفاری درباره برگزاری المپیاد و جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: المپیاد تنها در مدت کوتاهی برگزار می‌شود و در اواسط دی ماه با مشخص شدن افراد برگزیده آن‌ها به المپیاد برای آموزش بهتر دعوت می‌شوند. در کنار این مسئله جشنواره فیلم کودک و نوجوان فارابی طی دوره یک ساله برگزار می‌شود. 

او اظهار داشت: فیلم‌نامه‌های نوجوانان در بسیار اوقات واقعا کیفیت بالایی دارند و می‌توانند به یک فیلم کوتاه خوب تبدیل شوند. این مسئله باعث می‌شود انتخاب آثار برای المپیاد بسیار دشوار شود.
 برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها