اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

گفت‌وگو با برنده مدال طلای تئاتر در سال‌های ۴۷ و ۴۸

فریده دریامج: «تئاتر خانه اول من است»

فریده دریامج، بازیگر سینما و تلویزیون یک‌شنبه ۱۱ دی ماه در استودیوی شبکه جام جم حضور پیدا کرد تا به گفت‌وگو با مجریان برنامه شب‌نشینی بنشیند؛

وی در این برنامه درباره آغاز فعالیت خود در حوزه بازیگری گفت و خاطرات خود را از این حوزه با مخاطبان برنامه به اشتراک گذاشت.

خانم دریامج، بازیگر سینما و تلویزیون درباره نحوه ورودش به حوزه سینما و تئاتر گفت: من در یک برنامه تلویزیونی دعوت بودم و آنجا مجری برنامه من را به این امر آگاه کرد که رکورد بازی در آثار سینمایی و تلویزیونی دارم و تا کنون بیش از ۱۰۰ اثر هنری غیرتئاتری داشته‌ام؛ من از ۱۳ سالگی کار تئاتر را از مدرسه آغاز کردم و آن را تا پس از دیپلم ادامه دادم. پس از دیپلم به دانشکده هنرهای دراماتیک رفتم و از آنجا لیسانس بازیگری و کارگردانی سینما و تئاتر را دریافت کردم. این روند همواره ادامه پیدا کرد و در سال ۱۳۵۳، زمانی که همچنان دانشجو بودم وارد رادیو شدم که همچنان در آن زمینه فعالیت دارم. من در رادیو سلامت و رادیو نمایش همچنان فعالیت دارم.

ایشان درباره اثر مورد علاقه‌اش که در آن ایفای نقش کرده اظهار کرد: من در سال ۱۳۸۱ در سریالی به اسم «فقط به خاطر تو» برای ماه رمضان ایفای نقش کردم که بسیار در ذهن مردم جای گرفت؛ من در آن سریال نقش شخصی به نام خاله بتول را داشتم و همچنان زمانی که مردم من را در خیابان می‌بینند خاله بتول صدایم می‌کنند. کار دیگری که بسیار دوست داشتم عمارت فرنگی بود. به طور کلی تمام کارهای خود را دوست دارم و به آن‌ها اهمیت می‌دهم.

وی درباره گیلان و هنرمندان آن منطقه گفت: من  اهل گیلان هستم و به نظرم این استان بسیار منطقه هنرخیزی به حساب می‌آید؛ علت این مسئله ورود تئاتر و فرهنگ بازیگری از حدود ۱۰۰ سال قبل به این منطقه است چرا که در آن زمان این هنرها از سمت باکو، شوروی، آذربایجان و کشورهای مختلف وارد ایران شده است. گیلانی‌ها از قدیم تا کنون بسیار علاقه داشته‌اند که فرزندانشان در این حوزه فعالیت داشته باشند.

او در خصوص ویژگی‌های گلان اظهار داشت: به گیلان شهر باران‌های نقره‌ای گفته می‌شود. این شهر در ۱۷۰ نوع غذای مختلف دارد و این موضوع در یونسکو به ثبت رسیده‌ است. در این استان مزه‌های فوق‌العاده‌ای نیز در کنار سفره غذا وجود دارد.

دریامج درباره هم‌دوره‌های دانشگاهی خود گفت: اکثر کسانی که با من در دانشگاه هم دوره بودند اکنون در حوزه سینما و تئاتر فعالیت حرفه‌ای دارند؛ برای مثال جلیل فرجاد، بهروز بقایی، ایرج رامین‌فر، کاظم بلوچی، فریما فرجامی و لاله پورقدیری کسانی بودند که در آن دوره با من همزمان تحصیل می‌کردند.

وی درباره فعالیت خود در رادیو اظهار کرد: من در همه‌جا این مسئله را بیان می‌کنم که تئاتر خانه اول من است و رادیو خانه دوم من به حساب می‌آید؛ سینما و تلویزیون در مرحله بعد قرار دارند. من از دوران دانشجویی در رادیو نمایش و رادیو سلامت فعالیت داشته‌ام و با افراد بسیاری مانند خانم متخصص، آقای سروری‌نژاد، کرامت رودساز و افراد دیگری همکاری کرده‌ام.

او درباره نویسندگی و بازیگری اظهار داشت: من معمولا دست به قلم نمی‌شوم و ترجیح می‌دهم بازیگر باشم؛ با این وجود من همچنان نقش مورد علاقه خود که فکر می‌کنم در آن می‌توانم توانایی‌های خود را به نمایش بگذارم ایفا نکرده‌ام. اکنون در سنی هستم که تنها نقش مادر و مادربزرگ را بازی می‌کنم.

دریامج درپایان گفت:‌ من تئاترهای بسیاری کار کردم و آخرین آن نازگل نام داشت. اکنون نیز مشغول تمرین تئاتر شب انار هستم که انتظار می‌رود به زودی آماده اجرا شود. من همچنین دو مرتبه برنده مدال طلای تئاتر در سال‌های ۴۷ و ۴۸ شده‌ام و این مسئله همیشه برای من منحصر به فرد و خاص است. در سال ۹۳ نیز جایزه اول جشنواره بین‌المللی صدا را گرفتم که این نیز برای من بسیار ارزشمند است. من مدتی تئاتر تدریس می‌کردم و در آن دوران توانستم بسیاری از شاگردان خود را پرورش دهم تا در رشته‌های مختلف پیشرفت داشته باشند و موفق شوند.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها