اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

«حاج قاسمی که من می‌شناسم»

نویسنده کتاب «حاج قاسم سلام» و «حاج قاسمی که من می‌شناسم» میهمان شب نشینی بود

سعید علامیان، نویسنده کتاب «حاج قاسم سلام» و «حاج قاسمی که من می‌شناسم» سه‌شنبه سیزدهم دی‌ماه در استودیوی شبکه جام جم حضور یافت و از کتاب‌های خود و قهرمان‌های دفاع مقدس صحبت کرد.

سعید علامیان گفت: قهرمان‌های دفاع مقدس با دیگر قهرمان‌های ملی تفاوت بسیاری ندارند بلکه سنگر‌های آن‌ها تفاوت دارد؛ برای مثال شهید فخری‌زاده در سنگر علم و اقتدار ملی می‌جنگید که باعث شد ما پیشرفت بسیاری در این زمینه داشته باشیم. 

 علم بومی ما به اندازه‌ای پیشرفت داشته که فرمانده‌های آمریکا اکنون در تلاش هستند تا فناوری جدیدی را به دست آورند و بتوانند با پهپادهای ایرانی مقابله کنند. یک قهرمان نیز همانند حاج قاسم سلیمانی است که اقتدار مقاومت اسلامی در منطقه را برقرار کرد و امنیت کشور را در بهترین کیفیت خود نگه داشت.

وی درباره ارتباط روزنامه‌نگاری و نویسندگی گفت: افراد بسیاری هستند که پس از دوره‌ای روزنامه‌نویس بودن به سمت نویسندگی کتاب می‌روند؛ من از سال ۱۳۵۹ وارد کار خبرنگاری شدم و در سرویس‌های مختلف خبری فعالیت کردم. در زمان جنگ کار در روزنامه بسیار دشوار بود و من دوره‌های مختلفی را در جبهه گذراندم. کار خاطره‌نگاری من نیز از همان زمان با تاسیس بخش جبهه و جنگ آغاز شد. آن زمان جدا از نوشتن خاطرات مربوط به لشگرهای تهران در رابطه با استان‌ها هم می‌نوشتم و این کار با استقبال بالایی همراه بود.

علامیان درباره آغاز نویسندگی حرفه‌ای خود گفت: اولین کتاب خود را در سال ۸۵ با عنوان «ماموریت در ساحل نیسان» را نوشتم که روایت خاطرات امیر فردوسی از فرماندهان ارتش در گردان تانک بود. من در آن زمان توانستم به خاطر این کتاب جوایز ارزنده‌ای ببرم.  شخصیت هر کتاب و قهرمان انتخاب شده در نوشتار بسیار تاثیرگذار است و من برای نوشتن کتاب‌هایم باید بتوانم با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کنم و بتوانم در آن رابطه بنویسم. روزنامه‌نگاری به من کمک کرده تا نویسنده بهتری باشم و نوشتار روان‌تری داشته باشم. من سعی می‌کنم ساده و بی‌تکلف بنویسم؛ در دهه شصت الزامات متفاوتی برای نوشتار وجود داشت که نمی‌توان آن را در امروز به کار برد. 

علامیان درباره کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» گفت: همانطور که از عنوان‌ پیدا است، این کتاب سعی دارد حاج قاسم را به دیگران بشناساند؛ حاج قاسم انسانی چند وجهی است که از نظر فرهنگی، سیاسی، مردمی، نظامی و سبک زندگی عمق بالایی دارد. حاج قاسم هشت سال در جنگ بود و همچنین نه سال نیز در استان‌های جنوب شرق ایران در وضعیتی سخت حضور داشت و توانست امنیت را برای کشور برقرار کند. 

وی در پایان درباره تاثیر روایات تصویری از قهرمانان بر مخاطبان گفت: کتاب‌هایی که کار کرده‌ام در دسته خاطرات شفاهی و کتاب‌های مستند قرار می‌گیرند که می‌توان آن‌ها را با مستند‌های تصویری کامل کنند؛ کارهای مستند بدون وجود کتاب‌های مستند کامل نیستند چرا که این کتاب‌ها تحقیقات عمیقی را شامل می‌شوند. من در رابطه با زندگی شهید حسن باقری سه جلد کتاب نوشتم که از آن مستندی ساخته شد.
برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود . اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها