اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

ثبت رکورد همنوازی ۱۱۰ مرشد ورزش زورخانه‌ای به طور همزمان

ورزش زورخانه‌ای چه تاثیری بر رفتار ورزشکاران دارد؟

سعید روشنی رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای شهر ری، شنبه هفدهم دی‌ماه در استودیوی شبکه جام جم حضور پیدا کرد تا با مجریان برنامه شب‌نشینی به گفت‌وگو بنشیند؛ وی در این برنامه از فعالیت‌های هیئت پهلوانی و زورخانه و همچنین بزرگداشت پهلوان ختی صحبت کرد.

وی درباره سالگرد جهان‌پهلوان تختی گفت: ما هر سال به صورت پیاپی در هفدهم دی ماه، سالگرد جهان پهلوان تختی را بزرگ‌ می‌شماریم و خوشبختانه امسال نیز با حضور بزرگان کشتی و پهلوانان توانستیم مراسم بزرگ‌داشت را بسیار با شکوه برگزار کنیم. اکنون چندسالی می‌شود که این مراسم توسط هیئت پهلوانی صورت می‌گیرد؛ پیش از آن آقای زاکانی، کشتی‌گیر مسئول برگزاری مراسم بزرگداشت بودند. 

وی در ادامه اظهار داشت: از گذشته گفته‌اند قهرمان شدن راحت است اما پهلوان شدن دشوار است؛ تختی نیز با مدال‌هایش نامی نشد بلکه کارهای خیر او و دستگیری‌هایش توانست به یک پهلوان تبدیل شود. دایی و پدر من با پهلوان تختی دوست بودند و ارتباط نزدیکی داشتند.

او درباره آموزش کودکان و نوجوانان گفت: ما در شهر ری آکادمی داریم که در آن حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ کودک و نوجوان در حال آموزش هستند. در این آکادمی مراجعان مرام پهلوانی را می‌آموزند که شامل کمک به دیگران، دستگیری‌هایی مانند جهان‌پهلوان تختی و موارد مشابه می‌شود. 

روشنی درباره پهلوانان در گذشته اظهار کرد: در گذشته پهلوانی برای پولدارها بود؛ افراد پولدار با جمع شدن در کنار هم تلاش می‌کردند تا مشکلات فقرا را حل کنند. در آن زمان پهلوانان زنگ زورخانه را پهن می‌کردند و نیازمندان به پشت در زورخانه می‌آمدند تا مشکلات خود را بیان کنند و به این صورت پهلوانان از نیازهای فقرا باخبر می‌شدند و به آن‌ها کمک می‌کردند. 

وی درباره کمک به دیگران اظهار داشت: ما اکنون تفاهم‌نامه‌ای با زندان‌ها داریم که باعث می‌شود اجازه اجرای مسابقات پهلوانی را در زندان‌ها داشته باشیم. زمانی که ما ورزش این زندانیان را می‌بینیم بسیار خشنود می‌شویم و از کمک به آن‌ها لذت می‌بیرم. 

روشنی درباره ورزش زورخانه‌ای گفت: فعالیت در زورخانه تنها ورزشی در دنیا به حساب می‌آمده که در آن آهنگ وجود داشته است؛ این ورزش مختص به یک شهر خاص نبوده است و در تمامی شهرهای ایران پهلوانان در زورخانه‌ها وجود داشتند.

او درباره گواهی رکورد همنوازی ۱۱۰ مرشد ورزش زورخانه‌ای به صورت همزمان اظهار کرد: ما پیش از این در دنیا نداشته‌ایم که ۱۱۰ مرشد به صورت همزمان همنوازی داشته باشند؛ پیش از این بیشترین تعداد همنوازی به ۳۰ نفر نمی‌رسید. این فعالیت بسیار دشوار بود و برای به ثبت رساندن آن نیاز بود تا ضرب‌ها را با اتوبوس به میدان شهر ری بیاوریم و در آن‌جا اجرا داشته باشیم.

وی درباره ورزش باستانی گفت: ورزش باستانی پهلوانی منش و ادب خاصی دارد که انسان را تغییر می‌دهد به طوری که والدینی که کودکان خود را به آکادمی ما می‌فرستند بلافاصله متوجه تغییر مثبت منش فرزندانشان می‌شوند. ورزش زورخانه‌ای سراسر درباره احترام است.

«شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود

. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها