اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

چگونه هنرمندان ماهیت آثار خود را در اجسام مختلف کشف می‌کنند؟

اهمیت تمرین و کسب تجربه برای مجسمه‌سازان تازه‌کار

سید حجت حسینی، مجسمه‌ساز سه‌شنبه بیست‌ویکم دی‌ماه در استودیوی شبکه جام جم حضور پیدا کرد تا با مجریان برنامه شب‌نشینی به گفت‌وگو بنشیند؛ حسینی در این برنامه درباره فعالیت‌های خود در حوزه مجسمه‌سازی صحبت کرد.

او گفت: من از کودکی کارهای هنری مانند نقاشی و مجسمه‌سازی می‌کردم و از کلاس اول ابتدایی متوجه این استعداد شدم؛ در آن سال‌ها طراحی چهره معلمم را انجام دادم. با گذر زمان به این طراحی‌ها ادامه دادم و در دبیرستان رشته گرافیک خواندم. در دانشگاه نیز هنر خواندم و ارشد رشته نقاشی را گرفتم.

حسینی درباره رشته مجسمه‌سازی اظهار کرد: من به مجسمه‌سازی واقعا علاقه داشتم و با گذر زمان بیشتر به این سمت گرایش پیدا کردم؛ بعد از دوره دانشگاه این گرایش افزایش پیدا کرد و به دنبال این مسئله در مجسمه‌سازی فعالیتم را پیش بردم. 

وی درباره تاثیر مادرش بر موفقیت خود اظهار داشت: مادرم در این مسیر بسیار تاثیرگذار بود چرا که جایگاه بسیار ویژه‌ای برای من داشت. او قالی‌بافی انجام می‌داد و بسیاری از درس‌ها را از ایشان آموختم. او طراحی‌ها را به تنهایی و با خلاقیت خود انجام می‌داد و بسیار بااستعداد بود. 

حسینی در ادامه در رابطه با هنر گفت: در هنر انسان می‌تواند یک ماهیت مثبت مانند فرشته را در اجسام مختلف احساس ‌کند؛ این باعث می‌شود با دیدن سنگ‌های مختلف ایده ساخت مجسمه در ذهن پرورش پیدا کند. گاهی اوقات با دیدن یک سنگ ساده ایده نهایی آن به ذهن انسان می‌سد.  

وی در باره متریال مجسمه‌سازی گفت: از آنجایی که بسیاری از ما تمایل داریم سریعا به نتیجه برسیم، گل بهترین متریالی است که می‌توان برای مجسمه‌سازی از آن استفاده کرد. هر متریال احساس مختلفی را به انسان انتقال می‌دهد برای مثال ساخت یک مجسمه با سنگ به دلیل سخت بودن می‌تواند احساس موفقیت و دستاورد بزرگ‌تری را به انسان بدهد. 

او در ادامه گفت: افرادی که تمایل دارند در مجسمه‌سازی فعالیت داشته باشند باید تمامی متریال‌ها را امتحان کنند و در این راه پشتکار داشته باشند؛ مطالعه کردن به تنهایی نمی‌تواند انسان را به موفقیت در این حوزه برساند و افراد باید بتوانند تجربه کسب کنند. 

حسینی درباره آثار هنری خود اظهار داشت: من تمایل دارم آثاری را درست کنم که پس از من نیز باقی می‌مانند و به واسطه آن افراد از هنر من به خوبی یاد کنند. قله اهداف من ماندگاری در این هنر است. در زمان ساخت کارهای هنری ارتباطات عمیقی با آثار شکل می‌گیرد که باعث بهتر شدن آن‌ها می‌شود؛ کارهایی که ارتباط عمیقی با آن‌ها صورت نمی‌گیرد خوب از آب در نمی‌آیند.
برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود . اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها