اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

نقل خاطرات رفتار شهید علی‌محمدی با خانواده، همسر و مادرش، از زبان همسر شهید

چرا شهید علی‌محمدی پیشنهاد فعالیت در کشورهای خارجی را قبول نکرد؟

  خانم منصوره کریمی، همسر شهید علی‌محمدی روز پنجشنبه بیست‌ودوم دی ماه در استودیوی شبکه جام جم حضور پیدا کرد تا با مجریان برنامه صبح پارسی به گفت‌وگو بنشیند؛ وی در این برنامه درباره شهید علی‌محمدی صحبت کرد.

خانم کریمی گفت:  او مانند تمامی آقایان هدیه روز زن را می‌خرید اما همیشه من را با خودش می‌برد و می‌گفت خودت انتخاب کن. مرحوم اهل خرید کردن نبود چرا که فرصتش را نداشت اما هر موقع که نیاز بود من را همراهی می‌کرد. به یاد دارم در آخرین سال زندگی‌اش برای من هدیه خرید. شهید علی‌محمدی به اعیاد بسیار اهمیت می‌داد و همیشه در عید‌های مختلف به دیگران عیدی می‌داد. 

ایشان در ادامه اظهار داشت: ما به همراه یکدیگر برای مادر ایشان نیز در روز مادر خرید می‌کردیم. او همچنین بسیار مادر من را دوست داشت و بسیار برای او ارزش قائل بود. شهید علی‌محمدی حتی به خواب من آمد و توصیه کرد تا مادرم را به خانه خودمان بیاورم چرا که مادرم کسالت دارد؛ مادرم هم به احترام آن شهید یک روز به خانه ما آمد. 

وی درباره جایگاه خانواده شهدا اظهار کرد: همسر شهید بودن بسیار دشوار است چرا که باید مسیر همسر را ادامه داد و از آن محافظت کرد؛ خانواده‌های شهید باید مراقب خود و دیگران نیز باشند. خانواده شهدا گاهی نیاز دارند تا انتقاد‌هایی از برخی مسئولان بکنند چرا که شهید داده‌اند. 
او در ادامه گفت:‌ برای مثال فردی مانند من که همسر شهید بوده است نمی‌تواند سکوت کند چرا که چنین انسان‌هایی از نقاط مختلف دنیا دعوت می‌شوند تا در کشورهای متفاوت فعالیت داشته باشند. چنین پیشنهاداتی به شهید علی‌محمدی نیز صورت گرفت اما او تصمیم گرفت تا به کشور خود خدمت کند.

خانم کریمی در پایان درباره مسیر زندگی فرزندانشان ادامه داد: همسر من بسیار روشن‌فکر بود و هیچ زمان فرزندان‌مان را مجبور نکرد تا در رشته‌ای که نمی‌خواهند تحصیل کنند و همانند او یک فیزیکدان شوند. دختر و پسر ما اکنون در رشته‌های دلخواه خود تحصیل کرده‌اند و فعالیت دارند.

برنامه صبحگاهی "صبح پارسی" که از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۹ صبح به تهیه کنندگی مهرداد گودرزی از شبکه جام جم پخش می شود، امروز با موضوع شهید علی‌محمدی بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها و نماهنگ صبح پارسی؛ سارا شاکری و محمد قاسمی با منصوره کریمی، همسر شهید علی‌محمدی به گفت و گو نشستند.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها