اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

استقبال بی‌نظیر مردم از بخش رادیو‌تئاتر جشنواره فجر

تفاوت نمایش‌های رادیویی با رادیوتئاتر در جشنواره فجر انتقال احساسات به صورت نمایش است

امین رهبر، مدیر بخش رادیو تئاتر جشنواره فجر  روز جمعه سی‌ام دی ماه در استودیوی شبکه جام جم حضور پیدا کرد تا با مجریان برنامه شب‌نشینی به گفت‌وگو بنشیند؛ وی در این برنامه درباره جشنواره فجر و رادیوتئاتر صحبت کرد.

او گفت: رادیو‌تئاتر یک مدیوم نوظهور از ترکیب تئاتر صحنه‌ای و نمایش رادیویی است؛ رویکرد ما در جشنواره فجر به این گونه است که در نمایش رادیویی از پتانسیل‌های بصری استفاده می‌شود تا حدی که آسیبی به اصالت نمایش رادیویی وارد نشود. جشنواره فجر امسال پذیرای ۱۳ اثر رادیوتئاتر بود که از بین بیش از ۸۰ اثر انتخاب شدند. این نمایش‌ها از یکشنبه تا امشب اجرا داشتند. 

 رهبر درباره اجرای رادیوتئاتر گفت: رادیو تئاتر به صورت زنده در رادیو پخش می‌شود و در جشنواره فجر نیز از صحنه استفاده می‌شد تا کارهای رادیویی اجرا شوند. رادیو تئاتر ابتدا در سال ۱۳۸۵ برای اولین بار در جشنواره فجر به نمایش در آمد اما یک توقف پنج ساله داشت. خوشبختانه اکنون ۵ سال می‌شود که مجددا این بخش در جشنواره حضور دارد.

وی در رابطه با استقبال از رادیو‌تئاتر اظهار کرد: خوشبختانه استقبال از این بخش هم از سوی مخاطبان و هم تولیدکنندگان آثار بسیار بود و ما از سراسر ایران ۸۳ اثر را دریافت کردیم. تمامی اجراهای رادیوتئاتر همواره بیش از ۷۰ درصد ظرفیت سالن مخاطب داشتند و امروز تعداد مخاطبان به حداکثر ممکن رسیده بود. 

وی ادامه داد: با گذر زمان و طی پنج سال اخیر کیفیت رادیو‌تئاتر همواره در جشنواره فجر بهبود پیدا کرده است. در این جشنوراه ۹۰ درصد از آثار از شهرستان‌ها بودند و در بین ۱۳ اثر اصلی نیز ۱۲ اثر شهرستانی بودند. از آنجایی که رادیوتئاتر بخش جدیدی به حساب می‌آید طی سال‌های آینده همواره تغییرات و رشد را به خود خواهد دید. انتظار می‌رود میدوم رادیوتئاتر با گذر زمان در بخش بین‌الملل نیز ورود کند.

او ادامه داد: ما امسال با موضوع آزاد جشنواره را پیش بردیم و هر ۱۳ اثر انتخاب شده موضوعات متفاوتی داشتند؛ ما از موضوعات افسانه‌ها و ادبیات ملی تا مواردی مانند دفاع مقدس، وحشت، فضای مجازی و ماجرای عاشقانه داشتیم. 

فخرالدین جوادیان داور بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر درباره تفاوت‌های اجرای رادیو‌تئاتر در رادیو و جشنواره اظهار کرد: در رادیو‌تئاتر ارتباط تنها با میکروفن و صدا است اما اجرا در جشنواره فجر به صورت ارتباط مستقیم برقرار می‌شود. تمامی احساسات در رادیو توسط صدا انتقال داده می‌شود اما اجراهای جشنواره فجر از امکانات نمایشی نیز برخوردار هستند.

 برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها