اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

شب نشینی میزبان میهمانان عرصه تئاتر شد

نسیم باقریان: تئاتر فرصت اشتباه به بازیگر نمی دهد

نسیم باقریان، بازیگر سینما و تلویزیون و سیدامیر حسینی، کارگردان و کارشناس طراحی صحنه تئاتر و سینما روز یک‌شنبه دوم بهمن ماه به استودیوی شبکه جام جم آمدند و در برنامه شب‌نشینی از فعالیت‌های هنری و تجربیات بازیگری خود صحبت کردند. 

سیدامیر حسینی  گفت: من به همراه خانم باقریان نمایش ۱۴۱۷ را پیش بردیم که ایدئولوژی پنجاه‌ سال پس از جنگ را بررسی می‌کند؛ این نمایش ۸ نقش داشت که خانم باقریان ۴ نقش را در آن ایفا می‌کرد. چهار نقش دیگر را محمدرضا لوانی ایفا کرد. نقش‌ها در سه زمان گذشته، حال و آینده قرار داشتند. 

وی افزود: من کارشناسی طراحی صحنه سینما و تئاتر دارم؛ علت ورودم به این رشته آن بود که می‌خواستم در تمامی حوزه‌های هنر نمایشی تجربه داشته باشم چرا که کارگردانی و بازیگری را به صورت تجربی آموخته بودم. اکنون فقط باید نویسندگی انجام دهم. 

او اظهار داشت:‌ اجرا در تئاتر باید به صورت اثرگذار انجام شود و برای اینکار انگیزه و هیجان نیاز است. بازیگر باید بتوانند در بین انگیزه و هیجان خود تعادل داشته باشد و بدون داشتن این دو نمی‌تواند آگاهی لازم را به مخاطب انتقال دهد. 

حسینی درباره بازیگری گفت: پنجاه درصد از انرژی که انتقال می‌دهیم از طریق چشمانمان است. در بحث اجرای مونولوگ بازیگر باید بتواند نگاه خود را کنترل کند و با نگاه درست تاثیرگذاری داشته باشد. من سعی می‌کنم در اجراهای تئاتر مخاطب را هدایت کنم تا متوجه زمان نشوند و از ریتم اجرا لذت ببرند. من همیشه حساسیت بسیاری بر ریتم اجرا دارم تا بتوانم ملودی درستی داشته باشم.

در ادامه، نسیم باقریان، بازیگر سینما و تلویزیون گفت: من بازی در نمایش ۱۴۱۷ را دوست داشتم چرا که با بازی در ۴ نقش خود را به چالش کشیدم.

من کار خود را از سریال بچه مهندس آغاز کردم و بعد در آن‌جا با آقای حسینی آشنا شدم و تجربه کارهای بیشتر را در سینما و تئاتر به دست آوردم. اجرای زنده در تئاتر، چالش بسیار خوبی است چرا که فرصتی برای اشتباه کردن به بازیگر نمی‌دهد.

خانم باقریان همچنین درباره نقش خود در سریال بچه مهندس ۴ گفت: در ابتدا نقش خود را در سریال بچه مهندس دوست نداشتم چرا که با شخصیتم خیلی تضاد داشت و منفور بود؛ این مسئله تا جایی ادامه داشت که آقای غفاری، کارگردان فصل سوم به من کمک کرد و به من گفت تا نقش را بپذیرم و با آن کنار بیایم. به دنبال آن من سه روز سر کار نرفتم و سپس با قدرت به فیلم‌برداری بازگشتم.

 «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود .

اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها