اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

راه مقابله با ترس از تغییر از زبان یک مجسمه‌ساز / تغییر شغل یک حسابدار موفق پس از ۲۰ سال برای دنبال کردن علاقه‌اش / چرا علاقه و اسعداد کودکان کشف نمی‌شود؟

مریم کاظمی و اشکان حاجی، سازندگان مجسمه‌‌های فلزی روز پنج‌شنبه ششم بهمن ماه در استودیوی شبکه جام جم حضور پیدا کردند تا با مجریان برنامه شب‌نشینی به گفت‌وگو بنشینند؛‌ آن‌ها در این برنامه درباره تجربیات حرفه‌ای خود سخن گفتند.
خانم کاظمی گفت: من این حرفه را از سال ۹۶ آغاز کردم و پیش از آن به مدت ۲۰ سال در حوزه مالی و حسابداری بودم؛ پس از آن تصمیم گرفتم به دنبال علاقه خود بروم چرا که از ابتدای کودکی به گرافیک، هنر و طراحی علاقه داشتم. در کودکی طراحی من از همه هم‌سن و سال‌هایم بهتر بود اما متاسفانه در انتخاب رشته به حسابداری رفتم. 

وی درباره علت دنبال کردن علاقش گفت: در سال ۹۶ به دلیل خستگی از کار حسابداری از آن استعفا دادم چرا که برای من بسیار کار تکراری و خسته‌کننده‌ای بود. این مسئله باعث شد من به سمت علاقه‌ام حرکت کنم.

کاظمی اظهار داشت: حدود یک سال می‌شود که کارگاهی را افتتاح کردیم و تیمی را تشکیل داده‌ایم؛ ما از مردم سفارش می‌گیریم و با کمک طراحان و فعالان تیم آن‌ها را پیاده‌سازی می‌کنیم. من از مراحل ساخت مجسمه‌های فلزی بسیار لذت می‌برم. این کار بسیار سخت است و هیجان بالایی دارد.

او درباره مقابله با ترس از تغییر اظهار داشت: من باور دارم انسان با هدف و پشتکار می‌تواند به هرچه که می‌خواهد برسد. من سختی‌های بسیاری دیدم اما به دلیل پشتکاری که داشتم توانستم به موفقیت برسم. خوشبختانه اکنون پس از یک سال کارگاه دادن توانسته‌ایم به موفقیت‌های بسیاری برسیم و توسط استان‌های مختلف و کشورهای همسایه شناخته شویم.

اشکان حاجی، دیگرسازنده مجسمه‌‌های فلزی گفت: من طراح و مدل‌ساز خانم کاظمی هستم؛ به این صورت که سوژه‌ای را در نظر می‌گیرم که مورد توجه مشتریان است. من این سوژه را با استفاده از ریاضی شکل‌ و شمایل بهتری به آن می‌دهم تا قابل اجرا شود. فعالیت من به کلی هنر به حساب نمی‌آید و ترکیبی از هنر و صنعت است.

وی در ادامه اظهار داشت:‌ متاسفانه سیستم آموزشی در حال حاضر قدرت راهنمایی و هدایت فرزندان را ندارند و خانواده‌ها هم به دلیل رشد در همین سیستم دانش کافی را ندارند؛ به دنبال این مسئله معمولا کودکان نمی‌توانند علاقه‌مندی‌ها و استعداد‌های خود را کشف کنند و همواره به سمت مشاغلی هدایت می‌شوند که خانواده‌هایشان تصور می‌کنند درآمدزا هستند.

او اظهار داشت: در دانشگاه به دلیل استفاده از پمپ کولر برای سرد کردن پردازنده رایانه اخراج شدم اما حقیقت آن است که ایده‌های نادرست اما خلاقانه آغاز کار یک انسان خلاق هستند و باید توسط مراکز مختلف حمایت شوند. 

من در سال ۹۰ با حمایت‌های همسر و مادرم به دنبال علاقه‌مندی‌های خود رفتم و خوشبختانه توانستم مسیر جدید زندگی خود را شروع کنم.

وی در پایان درباره تنوع کارشان گفت: ما بسته به سفارشی که داریم از جنس و متریال مختلفی استفاده می‌کنیم. به دنبال این مسئله  دائما در چالش هستیم چرا که فرم‌های مختلفی همواره به ما پیشنهاد می‌شود. این فرم‌ها به دلیل جدید بودن همواره ساختار متفاوتی دارند.
 «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود .

اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها