اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

وقتی سازمان ملل به بیش از ۱۲ هزار مدرک علیه منافقین بی اعتنایی می‌کند

ماجرای غمگین مادری که ۲۰ سال از ربوده شدن فرزندش توسط منافقین می‌گذرد

ثریا عبداللهی، لیلی عاج، کارگردان و جلیل شعبانی، تهیه‌کننده فیلم سرهنگ ثریا یک‌شنبه شانزدهم بهمن ماه در استودیوی شبکه جام جم حضور پیدا کردند تا با مجریان برنامه شب‌نشینی به گفت‌وگو بنشینند؛‌ آن‌ها در این برنامه درباره فیلم سرهنگ ثریا سخن گفتند.

ثریا عبداللهی، مادر امیر اصلان حسن‌زاده سرهنگ ثریا گفت: پسر من سال ۸۱ به ترکیه رفت تا به آلمان برود و در آنجا به ورزش خود برای شرکت در مسابقات ادامه دهد.  متاسفانه در آن زمان توسط فرقه رجوی اسیر شد و تا چهار سال از او خبری نداشتم؛ پس از چهار سال فهمیدم که ایشان در عراق اسیر هستند. من در کنار خانواده‌های دیگر که بیش از ده‌ها هزار مورد می‌شوند فرزندان ربوده شده‌ای توسط منافقین داریم. 

وی افزود: زمانی که به عراق رفتم تا فرزندم را ببینم با بیست خانواده دیگر آشنا شدم که فرزندان اسیر داشتند؛ ما به مرکز ارتش عراق رفتیم و آن‌ها به ما گفتند که منتظر بمانیم تا اجازه دیدار از فرزندان صادر شود. در آن زمان اجازه دیدار فرزندان صادر نشد؛ این در حالی بود که اشرف عراق آن زمان در جنگ با آمریکا بود. فرزند من از ۲۱ سالگی اسیر شد و اکنون ۴۱ سال دارد. 

او اظهار داشت: خانم ژاله صامتی توانست احساس و صدای خانواده‌ها را به بهترین نحو به نمایش در بیاورد. او احساس مادرانه را کاملا به نمایش گذاشت. 

خانم عبداللهی گفت: ۲۰ سال است که  از فرزندم خبری ندارم. تنها افرادی که از فرقه جدا می‌شوند از او برایم می‌گویند. من در انجمن نجات فعالیت می‌کنم و در کنار خانواده‌ها و خروجی‌های فرقه سعی می‌کنیم صدای خانواده‌ها را به گوش دیگران برسانیم. ما بیش از ۱۲ هزار امضاء، عکس، فیلم و صوت را از اشرف در اختیار نهادهای مختلف قرار دادیم اما حتی سازمان ملل نیز واکنشی به اقدامات ما نشان نداد. 

وی افزود: متاسفانه بسیاری از افراد فرقه منافقین ربوده شده‌اند و هیچکس دیگر عضو آن‌ها نمی‌شود چرا که همه رجوی را شناخته‌اند. با این وجود ما مدتی به دلیل دیدگاه نادرست دیگران نسبت به خودمان ساکت ماندیم اما اکنون توانسته‌ایم صدای خود را به گوش دیگران برسانیم.

لیلی عاج، کارگردان فیلم سرهنگ ثریا گفت: من سال گذشته فیلمی مشابه به این موضوع داشتم و از این رو از سرمایه‌گذاران دعوت کردم تا در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند تا بتوانم این داستان را روایت کنم؛ پس از آشنایی با خانم عبداللهی او به یکی از اعضای خانواده من تبدیل شدند و همدرد وی شدم. همراهی با خانم عبداللهی و دیگر مادران رنج کشیده باعث شد تا بتوانم در این جهت حرکت کنم. 

وی اظهار داشت: ما از نگاهی مادرانه به موضوع پرداختیم و این فیلم با دیدگاهی مادرانه ساخته شده است؛ من تلاش داشته‌ام تمام اطلاعات مربوط به سازمان منافقین را در فیلم خود به نمایش بگذارم. 

او گفت: ژاله صامتی یک مادر ایرانی واقعی بود، به طوری که تمامی بینندگان می‌توانستند با این مسئله ارتباط برقرار کنند. او از لحاظ گریم قرار نبود تا شبیه به خانم عبداللهی شود اما از نظر جایگاه ذهنی توانست ارتباط قدرتمندی برقرار کند. 

عاج اظهار داشت: از آنجایی که خانم عبداللهی در عراق همیشه خانواده‌ها را مدیریت می‌کرد، سربازان عراقی به او سرهنگ ثریا می‌گفتند. از این رو من نیز نام فیلم را سرهنگ ثریا گذاشتم.

وی افزود: فیلم از نظر شرایط ساخت بسیار دشوار بود و از آنجایی که بازیگران ما عموما سالمند و سن‌دار بودند چالش‌های بسیاری را پشت سر گذاشتیم. ما سکانس‌های سختی مانند بارندگی داشتیم که برای بازیگران بسیار سخت بود. 

او گفت: مادران وقتی فیلم را تماشا می‌کردند بسیار گریه می‌کردند و تحت تاثیر قرار می‌گرفتند. روز افتتاحیه برای من بسیار سخت و دشوار بود چرا که مادران بسیاری در لحظه تماشای فیلم گریه می‌کردند.

جلیل شعبانی، تهیه‌کننده فیلم سرهنگ ثریا نیز گفت: فیلم‌های بسیاری درباره منافقین ساخته شده اما این فیلم نگاه بسیار جدیدی به این فرقه داشت؛ ما همواره دیده‌ایم که منافقین با اسلحه به دیگران حمله‌ کرده‌اند اما هیچ‌زمان متوجه نبودیم که چگونه زندگی انسان‌ها را از بین برده‌اند. این فیلم پتانسیل‌های بسیاری داشت و با استفاده از بازیگرهای خوب توانستیم در کنار خانم عاج به نتیجه خوبی برسیم. 

وی افزود: این قصه می‌تواند در هر کشور و منطقه‌ای اتفاق بیفتد و به همین دلیل زبان بین‌المللی دارد؛ به دنبال این مسئله سعی داریم تا این فیلم را در کشورهای مختلف به نمایش درآوریم و جهانیان را از این شرایط آگاه کنیم. 

او ادامه داد: بین‌المللی شدن این فیلم می‌تواند جلوی فعالیت گسترده منافقین را بگیرد و از حمایت شدن آن‌ها توسط سازمان‌های دیگر جلوگیری شود.
گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۰ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود.

اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها