اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

ساخت «فیلم شماره ۱۰» در یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های ایران

داستان فیلم به گونه‌ای پیش می‌رود که هرکس در پایان فیلم به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند.

ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده «فیلم شماره ۱۰» هجدهم بهمن ماه به استودیوی شبکه جام جم حضور آمد.

اصغری در ابتدای سخنانش درباره سینما گفت: علاقه‌مندی من در سینما حوزه دفاع‌مقدس است و افتخار این را داشته‌ام تا چند پروژه را در این حوزه نهایی کنم؛ پروژه «فیلم شماره ۱۰» نیز از موارد جالبی بود که داستان خاصی را بر اساس واقعیت روایت می‌کرد. این فیلم به دو اسیر ایرانی می‌پردازد که موفق به فرار از اسارتگاه دشمن در زمان جنگ تحمیلی شدند. این قصه با توجه به آن که قهرمان دارد پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای جوانان دارد و زمانی که این داستان را خواندم متوجه شدم که پتانسیل بسیاری دارد.

اصغری درباره جذابیت‌های فیلمش گفت: این فیلم نگاه و داستان متفاوتی دارد؛ من سال‌ها پیش فیلم «مردی شبیه باران» را ساخته بودم اما احساس کردم که «فیلم شماره ۱۰» قصه‌ای متفاوت دارد و می‌تواند نسل جوان‌ را به خود جذب کند. قهرمان در این قصه به یک پهلوان تبدیل می‌شود و این باعث شده تا مخاطبان با فیلم ارتباط عمیقی برقرار کنند. داستان این فیلم به گونه‌ای پیش می‌رود که انسان در پایان فیلم به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند.

او درباره علت نام‌گذاری «فیلم شماره ده» اظهار داشت: علت نام‌گذاری این فیلم فلسفه شماره پیراهن‌های فوتبالیست‌ها است و حتی تصویر مارادونا نیز در یکی از سکانس‌های فیلم پیدا است. شماره ده همیشه برترین بازیکن یک تیم است و در این فیلم نیز شماره ده فردی است که می‌خواهد از اسارت فرار کند. این فرد تنها کسی است که شجاعانه دیگران را هدایت می‌کند و فراری موفق را برای اولین بار در دفاع مقدس شکل می‌دهد.

 تهیه‌کننده «فیلم شماره ۱۰» درباره حضور در جشنواره فیلم فجر گفت: علیرغم حواشی مربوط به جشنواره فیلم فجر، این جشنواره امسال با قدرت بسیار اجرا شد و استقبال بسیاری از آن شد. خوشبختانه آثار بسیار باکیفیتی در این جشنواره حضور دارند و همچنین کارهای مختلفی در سبد جشنواره وجود دارند.

اصغری درباره علت فعالیت در حوزه سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: از نظر من به تعداد رزمندگان و حتی والدین‌ آن‌ها قصه برای پرداختن وجود دارد؛ همچنین هر قصه‌ای به طور کلی متفاوت روایت می‌شود و حرفی برای گفتن دارد. به دنبال این مسئله ما همواره می‌توانیم ساخت فیلم‌های دفاع‌ مقدس را ادامه دهیم. همچنین باید در نظر داشت که دهه ابتدایی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اقیانوسی است که می‌توان همیشه به آن‌ها پرداخت.

وی درباره بازی مجید صالحی گفت: مجید صالحی  بازی فوق‌العاده‌ای داشت و بسیار با گروه همراهی کرد. او نقش جدی خود را به بهترین شکل اجرا کرد و تمامی سختی‌های فیلم‌برداری را به بهترین نحو مدیریت کرد.

او درباره محل فیلم‌برداری گفت: ما از کارخانه قدیمی سیمان ری برای فیلم‌برداری محل زندان استفاده کردیم. این کارخانه در مرکز شهر قرار دارد و اکنون قرار است تا به یک موزه تبدیل شود. ما سکانس‌های بیرون زندان که به حالت بیابانی بودند را در اطراف تهران گرفتیم.


گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه، یاسر معظمی گودرزی است. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها