اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

حضور انیمیشن بچه زرنگ در بین اثار اصلی جشنواره فیلم فجر

صنعت پویانمایی ایران در جهان جایگاه اصلی خود را پیدا کرده است

بهنود نکویی، کارگردان پویانمایی بچه زرنگ نوزدهم بهمن ماه در استودیوی شبکه جام جم حضور پیدا کرد

او گفت: در گذشته پویانمایی‌ها بخش جدایی در جشنواره فیلم فجر را داشتند اما امسال انمیشن ما به طور مستقیم با بقیه کارهای سینمایی مقایسه شد.

نکویی، درباره روند تولید انیمیشن گفت: روند تولید انیمیشن بسیار زمان‌بر است و به همین دلیل استودیو محور است تا افراد بتوانند در کنار یکدیگر بر روی پروژه کار کنند و نتیجه خوبی را رقم بزنند. در بحث انیمیشن همه صفحه‌ها و فریم‌ها باید درست شوند و به همین دلیل ماه‌ها زمان لازم دارد. در ساخت پویانمایی‌ها تعداد بسیاری از افراد باید حضور داشته باشند تا بشود کار را به نحو احسن پیش برد.

وی درباره سابقه خود اظهار داشت: من بالغ بر ۲۰ سال است که در این حوزه فعالیت دارم و به طور کلی حوصله بسیاری در ساخت پویانمایی‌ها دارم. بر تمامی جزئیات هر صحنه تمرکز می‌کنم تا بتوانم بهترین کیفیت را در اختیار بینندگان بگذارم. ساخت پویانمایی بسیار دشوار است و حساسیت بالایی دارد و هر حوزه‌ از آن حرفه‌ای خاص است که تخصص خود را لازم دارد. 

او درباره سختی‌های کار گفت: یکی از کابوس‌های اصلی ما خراب شدن سیستم‌های سخت‌افزاری است چرا که می‌تواند به کلی پروسه ساخت پویانمایی را تحت تاثیر خود قرار دهد. 

نکویی درباره جایگاه انیمیشن ایران در جهان گفت: خوشبختانه ما توانسته‌ایم در بخش پویانمایی‌های کوتاه جایگاه خوبی را در جهان پیدا کنیم؛ در بخش انیمیشن بلند نیز توانسته‌ایم رشد بیشتری داشته باشیم و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده از انیمیشن‌های ایران بیشتر شنیده شود. 

کارگردان پویانمایی بچه زرنگ گفت: تخصص ساخت انیمیشن در حوزه‌های مختلف در بین ایرانیان به وفور دیده می‌شود و بسیاری از انیماتورهای ایرانی در شرکت‌های بزرگ مانند والت دیزنی کار می‌کنند.

وی اظهار داشت: ساخت انیمیشن بسیار جذاب است؛ این که فرد می‌تواند ایده خود را به واسطه انیمیشن بسازد و آن را در اختیار مخاطبان قرار دهد بسیار لذت‌بخش است.

او درباره ماجرای پویانمایی بچه‌زرنگ گفت: موضوع این انیمیشن درباره جذابیت ابرقهرمان‌ها برای کودکان است؛ نقش اصلی این پویانمایی یک پسر بچه است که علاقه بسیاری به ابرقهرمان‌ها دارد و می‌خواهد به دیگران کمک کند. او در این داستان سعی دارد یک حیوان در حال منقرض را نجات دهد.

وی اظهار داشت: در گذشته پویانمایی‌ها تنها با ورق و کاغذ ساخته می‌شدند اما اکنون تبلت‌های بزرگی با قلم نوری وجود دارند که می‌شود با استفاده از آن‌ها انیمیشن‌ها را ساخت.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها