اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

اتاقک گلی، روایت عاشقانه ی جنگی

کارگردان فیلم اتاقک گلی: «ساخت این فیلم در ۸۲ جلسه به پایان رسید»

داوود صبوری، تهیه‌کننده و محمد عسگری، کارگردان فیلم "اتاقک گلی" بیست‌ویکم بهمن ماه به استودیوی شبکه جام جم آمدند تا با مجریان برنامه شب‌نشینی به گفت‌وگو بنشینند؛‌ آن‌ها در این برنامه از ساخت و تولید فیلم سینمایی اتاقک گلی صحبت کردند. 

داوود صبوری،  گفت: ما کار خود را در شهریور ۱۴۰۰ آغاز کردیم؛ در آن زمان با مشورت یکی از دوستان به این نتیجه رسیدم که درباره چنین فیلمی تحقیق و پژوهش کنم. من با بیش از ۱۵۰ نفر به صورت حضوری مصاحبه کردم که ۲۶۲ ساعت ویدئو از آن‌ها تهیه شد. من یک دور تمامی راش‌ها را نگاه کردم و از صحبت‌های افراد یک درام ساختیم. پدرام کریمی نیز نویسندگی کار را انجام داد و توانستیم فیلم را بسازیم و در جشنواره فیلم فجر شرکت کنیم. 

صبوری ادامه داد: از آنجا که من در جوانی در منطقه اتاقک گلی حضور داشتم احساس کردم که می‌توانم در کار اثرگذار باشم. خانواده‌های شهدا نیز  حضور داشتند و از پروژه استقبال کردند. همین مسئله برای ما یک سیمرغ بلورین بود و دیگر نیازی به کسب جایزه نداشتیم.

وی افزود: قهرمانان اصلی این فیلم شهدا هستند؛ ما در این فیلم به دنبال شخصیت اصلی نبودیم و تیمی از شهدا را به نمایش می‌گذاشتیم. این تیم برای حفاظت از مردم تا پای جان جنگیدند و کنار خانه گلی کشته شدند. 

او ادامه داد: خانواده‌های شهدا در اکران اولیه حاضر شدند و تمامی آن‌ها که از فرزندان، همسران و بستگان شهدا بودند از اکران فیلم بسیار راضی بودند. یکی از فرزندان شهدا از ما بابت دیدن نقش پدرش در فیلم تشکر کرد.

محمد عسگری، کارگردان فیلم اتاقک گلی گفت: در اسفند سال پیش اولین نسخه از فیلم‌نامه توسط پدرام کریمی نوشته شد. فیلم‌نامه مانند یک نقشه راه است و این نقشه مسیر سختی را به ما نشان می‌داد. پس از آن ما در اواسط فروردین به صورت جدی مشغول به ساخت فیلم شدیم. 

عسگری اظهار داشت: ابتدا به دنبال مناطق بسیاری گشتیم تا بتوانیم بهترین محل فیلم‌برداری را پیدا کنیم. در نهایت ما توانستیم شهرستان جوانرود را انتخاب کنیم چرا که مطابق فیلم‌نامه نیز بود. ما توانستیم در اواخر دی ماه فیلم‌برداری را به پایان برسانیم. 

۱۵۰ روز را برای ساخت فیلم در نظر گرفته بودیم که با مشکلاتی که به وجود آمد در ۸۲ جلسه توانستیم فیلم‌برداری را نهایی کنیم. 

وی افزود: مشکلات پی‌درپی باعث خستگی ما شد اما به دلیل پشتکار آقای صبوری و دیگران و همچنین هدف پشت فیلم توانستیم سرسختانه در جهت اتمام پروسه ساخت تلاش کنیم. 

او اظهار کرد: ماجرای فیلم یک روایت عاشقانه است که در خلال عملیات مرصاد اتفاق می افتد. به طور کلی این یک فیلم عاشقانه و جنگی است.  خوشبختانه من با کارگردانان بزرگی در فیلم‌های خوبی کار کردم و به همین دلیل ترسی از انجام این کار نداشتم. من دوست داشتم کارهای سختی را انجام دهم و به محض مطلع شدن از وجود این کار با جان و دل به ساخت این قصه درباره شهدا پرداختم.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها