اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

حضور جمعیت هلال احمر ایران در بین ۵ جمعیت برتر دنیا

 اعظام نیروهای جمعیت هلال احمر ایران به ترکیه و سوریه تنها ساعاتی پس از وقوع حادثه
نوید کرم‌زاده، مدیرکل تشریفات و ارتباطات بین الملل جمعیت هلال احمر روز پنجشنبه یازدهم اسفند ماه به استودیوی صبح پارسی آمد.

او گفت: نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر بزرگ‌ترین شبکه بشردوستانه دنیا است که از سه رکن اصلی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ، فدراسیون بین‌المللی جمعیتی صلیب سرخ و ۱۹۲ جمعیت ملی شکل می‌گیرد. این نهضت ۷ اصل اساسی دارد که جمعیت‌های ملی به آن پایبند هستند.
کرم‌زاده اظهار داشت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بر اساس بند ۱ عضو فدراسیون بین‌المللی است و بر اساس بند ۲ در جهت خدمت به انسان‌ها تلاش می‌کند. در بند ۳ وظیفه انجام کمک‌های امدادی در داخل و خارج از کشور را دارند. به دنبال این مسئله جمعیت‌های ملی در صورت وقوع حوادث درخواست استمداد می‌کنند. حوادث ترکیه و سوریه نیز باعث شد تا این کشورها درخواست استمداد کنند و به دنبال آن نیز ایران به دو درخواست پاسخ داد و نیروهایی را به هر دو کشور اعزام کرد. 

وی افزود: کمک‌های ما به شکل‌های مختلف با تجهیزات کامل به مقصد اعزام شدند و بسته به نیاز مردم اقلام مختلفی در اختیار آن‌ها قرار داده شده است. از زمانی که زلزله رخ داد، مرکز کنترل هماهنگی جمعیت هلال احمر این سانحه را رصد کردند؛ پس از مشخص شدن ابعاد این حادثه جمعیت ملی هلال احمر اعلام آمادگی کرد و در همان روز نیروهای واکنش سریع خود را به ترکیه ارسال کرد. جمعیت ملی ایران اولین جمعیت ملی بود که در دو کشور آسیب دیده حاضر شدند.

او ادامه داد: حضور به موقع جمعیت هلال احمر ایران باعث شد تا رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر به صورت کتبی از هلال احمر ایران قدردانی کند. در رسانه‌های ترکیه و سوریه مردم نیز از کمک‌های ایران تشکر می‌کردند. 

کرم‌زاده گفت: تمامی مقامات و مردم ترکیه و سوریه به دنبال کمک‌های جمعیت هلال احمر ایران از مسئولان مربوطه تشکر کردند. ایران همواره بعد نوع‌دوستی و بشردوستی خود را نشان داده‌اند و پیش از این در سیل پاکستان و قحطی سومالی نیز همکاری‌های لازم را نشان داده است. 

 مدیرکل تشریفات و ارتباطات بین الملل جمعیت هلال احمر اظهار داشت: در بحث تحریم‌ها کشورهای غربی مدعی می‌شوند که مسائل مهم و بشر دوستانه مورد تحریم قرار نمی‌گیرند اما در عمل این مسئله فرق می‌کند و ما شاهد آن هستیم که داروها به بسیاری از بیماران نمی‌رسد. بالغ بر ۱۰۰ کشور در ترکیه حضور پیدا کردند اما در رابطه با سوریه چنین حمایتی وجود نداشت. 

وی افزود: رئیس هلال احمر کشور ابتکار عملی به خرج داده و به دنبال آن شبکه‌ای از کشورهای تحت تحریم شکل بگیرد و آثار سوء تحریم‌ها ثبت شود. 

او ادامه داد: جمعیت هلال احمر ایران جزو جمعیت‌های پیشرو صلیب سرخ و هلال احمر به حساب می‌آید و به اظهار خود فدراسیون بین‌المللی، جمعیت هلال احمر ایران جزو پنج جمعیت برتر است. جمعیت هلال احمر ایران نیروی متخصص خوبی دارد و تنها جمعیتی است که تیم‌های درمان اضطراری دارد. ما همچنین تولید چادرها را خود انجام می‌دهیم و در حوزه‌های مختلفی پیشروی منطقه هستیم. جمعیت هلال احمر ایران در اردیبهشت ۱۰۰ ساله شد و این سابقه نشانگر پیشینه خوب جمعیت هلال احمر ایران است. 

کرم‌زاده گفت: جمعیت هلال احمر ایران دو میلیون داوطلب دارد. افراد فارغ از نژاد، جنسیت، ملیت و محل زندگی می‌توانند به صورت داوطلبانه با هلال احمر همکاری کنند. جمعیت هلال احمر محدودیت سنی ندارد و کودکان در مهد کودک می‌توانند وارد جمعیت شوند. سازمان داوطلبان هلال احمر حوزه‌های مختلفی دارند و افراد می‌توانند به شکل‌های متفاوتی کمک خود را ارائه دهند.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها