اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

در مشاور مطرح شد:

"جشنواره نقد برتر" قوه قضائیه و  وکلایی که خدمات حقوقی و قضایی آن ها  در کشورهای همسایه هم اعتبار دارد.

"جهل به قانون رافع مسئولیت نیست". این عبارت، اولین جمله ای بود که "دکتر حسن عبدلیان پور" در پاسخ به نخستین پرسش مجری برنامه "مشاور" شبکه جام جم گفت.

وی که در جایگاه "رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده ی قوه قضائیه" به عنوان کارشناس، یکشنبه 21 اسفند در این برنامه حضور داشت؛ "قانون" را حقی دانست که به نام "اهلیت" از بدو تولد در اختیار افراد جامعه قرار دارد و به عنوان یک نیاز اساسی روابط جامعه را تنظیم می کند.

وی همچنین گفت: "با توجه به گستردگی روابط و تعدد قوانین، دانستن و بهره برداری درست از قوانین هم مانند بسیاری از امور دیگر به امری تخصصی بدل شده است. همان گونه که برای درمان بیماری لازم است؛ افراد به پزشک مراجعه کنند؛ در مسائل حقوقی هم افراد برای تنظیم روابط اجتماعی و جلوگیری از زیان های ناشی از ندانستن قانون نیازمند مشورت با کارشناسان حقوقی و وکلا هستند." 
دکتر عبدلیان پور تنظیم قراردادها و اسناد حقوقی بدون اعمال نظر فرد قانون دان را موجب زیان افراد دانست و در خصوص زیان های ناشی از این بی توجهی چنین توضیح داد: بسیار دیده می شود که افراد درگیر قراردادهایی هستند که خارج از قواعد حقوقی نوشته شده و موجب زیان و تضییع حقوق آن ها می شود. یکی از این زیان ها "اطاله ی دادرسی" است؛ به این معنا که دادرسی به دلیل آنچه خارج از قواعد حقوقی مطرح شده؛  به درازا می کشد و در نهایت هم به سرانجام درستی نمی رسد. حتی ممکن است به موردی منجر شود که از آن با عنوان "اعتبار امر مختومه" یاد می شود. وقتی طرح درگیری بدون توجه به اصول دادرسی منجر به صدور رأی شود؛ این دعوا برای بار دوم قابل طرح و رسیدگی در مراجع قضایی نیست.
کارشناس مهمان در بخش دوم برنامه،  پس از پخش گزارش تصویری از نخستین "جشنواره نقد برتر"، این جشنواره را حرکتی در راستای سند تحول قضایی دانست و از آن به عنوان جشنواره ای برای دریافت نقدهای منصفانه و راهگشای وکلا، حقوق دانان و عموم مردم یاد کرد؛ جشنواره ای که در 10 محور اصلی و 55 محور فرعی برگزار شد و در آن از میان  نزدیک به 800 اثری که در قالب کتاب، فیلم، عکس، کاریکاتور و مقاله به دبیرخانه رسیده بود؛ پس از بررسی کارشناسان و دسته بندی مطالب، 100 اثر مورد داوری قرار گرفت و 6 نفر به عنوان نقدکننده ی برتر برگزیده شدند. برای این جشنواره دبیرخانه ی دائمی تشکیل شده و در نظر است که دوره های بعدی آن در سال های آینده برگزار شود؛ با این اراده و انگیزه که نقدهای دریافتی در راستای اصلاح مشکلات و نقائص احتمالی به کار گرفته شود و برکات وثمرات ارزشمدی را به دنبال داشته باشد.
پایان بخش برنامه مطالبی در خصوص ارائه ی خدمات همگانی مشاوره ای در داخل و خارج کشور بود. در این زمینه، مهمان برنامه با اعلام سامانه تلفنی 129 از عموم مردم خواست که برای دریافت مشاوره از خدمات رایگان و معاضدتی این سامانه استفاده کنند. وی گفت: "پرسش های مطرح شده توسط تماس-گیرندگان، در کوتاه ترین زمان ممکن  توسط  متخصص امر پاسخ داده می شود و این خدمت از آغاز سال آینده به صورت شبانه روزی ارائه خواهد شد. علاوه بر این،  هم میهنان عزیز مقیم کشورهای حوزه ی خلیج فارس از طریقه این سامانه ی ارتباطی می توانند از خدمات مشاوره ای در خصوص معرفی وکیل در کشور محل استقرار خود استفاده کنند. وکلای ما در بیشتر این کشورها حضور دارند و اخیرأ هم جلسه ای با کانون وکلای عراق داشتیم و در صدد فراهم کردن شرایطی هستیم که وکلای موردنظر بتوانند به طور متقابل در دو کشور به ارائه ی خدمت بپردازند."

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها