اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

ایجاد ظرفیت برای زائرین بین‌المللی راهیان نور

رئیس قرارگاه بین‌المللی راهیان نور: مفهوم راهیان نور جلوه‌ای از گردشگری تعالی‌بخش است.

دکتر محمد خادم حسینی، رئیس قرارگاه بین‌المللی راهیان نور ، روز بیست‌وچهارم اسفند میهمان صبح پارسی شد و از ابعاد بین‌المللی انقلاب و جنگ تحمیلی در راهیان نور  گفت.

خادم حسینی گفت: نزدیک به ۳۰ سال پیش تعداد کمی قریب بر ۲ تا ۳ هزار نفر از سراسر کشور به سمت مناطق جنگی حرکت کرده و نهضت راهیان نور را آغاز کردند. اکنون این تهداد به حدود ۲۰ میلیون جوانی رسیده که سالانه با این اردوها همراه می‌شوند. 

وی افزود: این تجربه موفق جمهوری اسلامی، تبدیل به یک فناوری نرم در خدمت اهداف فرهنگی و نظامی کشور شده است و فرصت گفت‌وگوی بین نسلی را فراهم کرده است. در پی این موفقیت‌ها دست‌اندرکارانی که در زمینه پشتیبانی راهیان نور مشغول بودند، با انبوهی از سوالات مبنی بر اینکه چرا این فستیوال ملی مخاطبی خارجی ندارد، مواجه شدند. 

خادم حسینی اظهار داشت: نوگرایی، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ملت‌های پیش‌رو است و به همین دلیل همه مردمان دنیا به دنبال نوگرایی هستند. به دنبال همین موضوع، امسال ما توانستیم ظرفیتی را برای حضور داوطلبان بین‌المللی فراهم کنیم. لذا از همینجا این فراخوان را به ایرانیان خارج از کشور می‌دهیم که می‌توانند در این اردوها شرکت‌ کنند. 

وی در ادامه گفت: مفهوم راهیان نور جلوه‌ای از گردشگری تعالی‌بخش است. یک ادبیات حاشیه‌ای نیز تحت عنوان گردشگری جنگ وجود دارد که من استفاده از آن را صحیح نمی‌دانم. هدف ما به هیچ وجه ترویج جنگ نیست و اتفاقا راهیان نور ضد ستیز و جنگ است. یعنی وقتی ما از جوانان دعوت می‌کنیم که صحنه‌های نبرد را ببینند، می‌خواهیم به آن‌ها یادآوری کنیم که باید در مقابل اندیشه‌های ستیزه‌جو ایستاد، همانطوری که جوانان نسل قبل از شما ایستادند. 

خادم حسینی اظهار کرد: با این دیدگاه و انتشار همین ایده است که کسانی که به دنبال فساد و تجزیه این کشور هستند، با مقاومت مواجه خواهند شد. بدین شکل ما از یک پدیده‌ای که تاریخی و به نظر گذشته‌گرا بوده است، به پدیده‌های جدیدی متصل شدیم که راه پیشرفت ایرانیان را در پیش رویشان قرار داده است. 

وی در ادامه افزود: امسال بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته افق ما برای تعداد زائرین حدود ۵ میلیون بوده ولی همین ظرفیت در زمینه بین‌المللی کم‌تر است. لذا در حوزه بین‌الملل ما با موضوعاتی از جمله نهضت ترجمه رو به رو هستیم. نهضتی که در آن به کسانی نیازی داریم که با مخاطبان بومی زبان کشورهای دیگر ارتباط بگیرند و در زمینه دفاع مقدس اطلاع رسانی کنند. لذا این یکی از فعالیت‌های داوطلبانه‌ای است که ایرانیان خارج از کشور می‌توانند به آن بپردازند. 

وی در آخر گفت: یکی از انواع حوزه‌های راهیان نور، مکان رویداد بوده که حدود ۵۰ نقطه در سرتاسر کشور است و نزدیک به هفتاد نقطه مرزی از منطقه شلمچه و خلیج‌ فارس را در بر می‌گیرد. این نقاط یادمانی در این ایام که پیک مراجعان هم هست، برای بازدید زائرین فعال هستند.

 

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها