اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

تاثیر بازی‌های جمعی در ایجاد صمیمیت در خانواده

فراموش کردن بازی‌ها به دلیل حس لذت‌بخش با تجربه عاطفی مثبت غیرممکن است

صابر عبدالمالکی کارشناس فرهنگ عامه درباره تکالیف مدارس گفت: یکی از مسائلی که اکنون در آموزش و پرورش مطرح شده آن است که باید فعالیت‌هایی به کودکان ارائه داده شود تا دانش‌آموزان از انجام آن لذت ببرند و همچنین رشد فردی داشته باشند. چیزهایی مانند پیک نوروزی خوبی‌های خود را دارند اما متاسفانه باز هم تمرکزشان بر مسائل درسی است به همین دلیل می‌تواند برای کودکان درایام عید خوش‌آیند نباشد.  

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بازی کردن ایجاد لذت در انسان‌ها است؛ این حس لذت‌بخش با تجربه عاطفی مثبت همراه است و به همین دلیل فراموش شدن آن به سختی صورت می‌گیرد. بازی نه تنها برای کودکان بلکه برای هر فردی موقعیت لذت‌بخشی را ایجاد می‌کند؛ به طور کلی کودکانی که بیشتر بازی می‌کنند سلامت روانی بیشتری دارند. تحقیقات بر روی قاتل‌ها و بیماران روانی نشان داده افرادی که از سلامت روانی برخوردار نیستند و اقدامات خطرناکی را صورت می‌دهند در کودکی خود بازی نکرده‌اند.

وی افزود: آنچه انسان از طریق بازی یاد می‌گیرد به سختی فراموش می‌شود و تاثیر بسیاری در زندگی دارد. بازی‌ها می‌توانند از مولفه‌های اثربخش برای ایجاد پیوند در خانواده‌ها باشد. بازیگوش بودن افراد نیز ارتباط بین فردی را بهتر می‌کند و بازی کردن را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

این کارشناس فرهنگ عامه درباره بازی‌ها با ماهیت فیزیکی گفت: از آنجایی که بازی به همراه ورزش به جامعه ما معرفی شده افراد عموما این دو را در کنار یکدیگر قرار می‌دهند اما در واقع لزومی ندارد که همه بازی‌ها ماهیت فیزیکی داشته باشند. اکنون بازی‌های رومیزی افزایش یافته‌اند اما همچنان بسیاری از افراد تصور می‌کنند تمامی بازی‌ها باید ماهیت حرکتی داشته باشند. 

عبدالمالکی در پایان اظهار داشت: قدمت حضور بازی به زمان اجتماعی بودن انسان‌ها برمی‌گردد؛ این بازی‌ها در دوره‌های مختلف بیشتر و کمتر شدند. بازی‌ها به طور کلی تاثیرات مختلفی دارند و شخصیت ما را توسعه می‌دهند. در یک خانواده بازی‌ کردن می‌تواند ارتباط خانوادگی را عمیق کند. ما در جریان بازی پیوند عاطفی عمیق‌تری با یکدیگر برقرار می‌کنیم.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران به روی آنتن می رود. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در فضای مجازی به نشانی @jjtvnir بارگذاری می‌شود.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها