اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

ایرانیان مقیم خارج از کشور، سرمایه های ارزشمند و موجب افتخار سرزمین مادری

آخرین برنامه ی "مشاور" در سال 1401 با موضوع "حفظ هویت ایرانیان خارج از کشور و پیوند ناگسستنی آنها با سرزمین مادری"، یکشنبه 28 اسفند، با حضور "علیرضا بیگدلی" (معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه) به صورت زنده از شبکه جام جم سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

مهمان برنامه در ابتدا از ایرانیان مقیم خارج از کشور به عنوان سرمایه های ارزشمندی یاد کرد که حضور درخشان آنها در کشورهای دیگر موجب سربلندی و افتخار ایران و ایرانیاست. وی گفت: "از دیدگاه ما، از منظر دبیرخانه ی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور و وزارت امورخارجه ایرانی در هر جای جهان که باشد؛ تبعه ی ایران است و نسبت او با ما نسبت ملت و دولت است. وظایف دولت در قبال این گروه از ایرانیان تعریف شده است و ما به عنوان دیپلمات، وظیفه داریم؛ آنچه را قانون بر عهده ی ما گذاشته به طور کامل انجام دهیم."
دکتر بیگدلی در پاسخ به پرسش مجری برنامه در خصوص برخی مشکلات مطرح شده از جانب مخاطبان،  ابتدا از سیاست خارجی کشور و ارتباط متقابل کشورهای دیگر یاد کرد؛ سپس با اشاره  به برخی مشکلات موجود چنین ادامه داد: "باور داریم که در همه ی سطوح اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و کنسولی، باید رفتاری متناسب با شئونات هم میهنان مقیم خارج از کشور داشته باشیم و بی وقفه برای بهبود رابطه تلاش کنیم. واقعیت این است که در نظام مالی و ارتباط با کشورهای دیگر دشواری هایی وجود دارد که کار را برای این عزیزان مشکل میکند و ما باید  بر حسب شرح وظایف، برای رفع این مشکلات کوشش کنیم؛ با این هدف که ایرانیان خارج از کشور احساس کنند در کشور تکیه گاه مطمئنی دارند."
بخش بعدی برنامه به گزارش "نشست نوروزی ایرانیان خارج از کشور " اختصاص داشت.

 مهمان برنامه پس از پخش گزارش، در این خصوص گفت: برای این نشست از اوایل سال جاری برنامه ریزی شده بود. بعد از وقفه ی طولانی مربوط به "کرونا" و وقایع ماههای اخیر، نزدیک شدن به "نوروز" فرصت مغتنمی برای برگزاری این نشست بود. از طریق سفارتخانه ها در 70 کشور دعوتنامه فرستادیم و در نهایت 150 نفر از ایرانیان مقیم 64 کشور در نشست دو روزهی 23 و 24 اسفند در هتل آزادی حضور یافتند. "سخنرانی رئیس جمهور"، "معرفی اقدامات و زمینه های فعالیت"، "بررسی موفقیت مجموعه های دانش بنیان" و "ملاقات با وزیر امورخارجه" از جمله اقداماتی بود که در کنار اجرای برنامه های فرهنگی متناسب با ایام نوروز و چهارشنبه سوری همراه با اجرای زنده ی  موسیقی مقامی کردی، لری، ترکی، مازنی و گیلکی انجام شد.
"ممنوع الخروجی" و نگرانی برخی از هم میهنان مقیم خارج از کشور برای سفر به ایران و بازگشت بی دغدغه؛ موضوع دیگری بود که در قبال پرسش یکی از مخاطبان برنامه، به آن پاسخ داده شد. دکتر بیگدلی با معرفی سامانه ی "پرسمان" به تسهیلاتی که بر بستر سامانه ی میخک ارائه شده اشاره کرد و چنین ادامه داد: "این سامانه برای رفع این دغدغه راه اندازی شده و بسیاری از این هم میهنان از امکانات آن استفاده کرده اند. در گام نخست 7000 نفر در این سامانه ثبت نام کردند که تنها 2 درصد آنها به دلیل پروندههایی که در نیروی انتظامی و دادستانی داشتند؛ ممنوع الخروج تشخیص داده شدند. روند کار این است که هر هفته اسامی دریافتی از سامانه جمع بندی و به نمایندگان دستگاهها تحویل داده میشود و جواب دریافتی از نهادهای مربوط، دو هفته پس از  ثبت نام از طریق پیامک به درخواست کننده اعلام می شود."

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها