اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

گفت‌وگو با اولین بانوی وزنه‌بردار ایرانی

چگونه یک پرستار وزنه‌بردار شد؟

پوپک بسامی،‌ اولین وزنه‌بردار زن ایرانی در روز دوشنبه ۲۹ اسفند ماه به استودیوی جام جم آمد.

او درباره فعالیت ورزشی خود گفت: من و دیگر دوستانم یک تیم چهار نفره بودیم که به مسابقات جهانی رفتیم و در کنار هم اولین وزنه‌برداران زن ایرانی بودیم. من به دلیل آن که وزن کمتری داشتم اولین نفری بودم که مسابقات را شروع کردم. 

وی درباره شغل خود گفت: من پرستار هستم و رشته تحصیل پرستاری تحصیل کردم. من در گذشته بسکتبال کار می‌کردم و پس از آن ورزشکاری کردم. ابتدا می‌خواستم تربیت بدنی بخوانم اما خانواده می‌خواستند که رشته‌ای جز ورزش را انتخاب کنم. 

او درباره پرستاری گفت: برخلاف تصور بسیاری از افراد من در پرستاری بسیار آرام هستم و تا جایی که می‌توانم با بیماران ارتباط برقرار می‌کنم و سعی می‌کنم حس خوبی به آن‌ها بدهم. خوشبختانه تا به امروز توانسته‌ام ارتباط قوی و خوبی با بیماران برقرار کنم. 

وی افزود: پرستاری و وزنه‌برداری دو نقطه کاملا مقابل یکدیگر هستند.  سعی می‌کنم کار و ورزش را بایکدیگر ترکیب نکنم و تمامی آن‌ها را از هم جدا نگه دارم. من در بسکتبال نیز پست یک را داشتم.

بسیاری از انسان‌ها در زندگی خود مسیری را انتخاب می‌کنند که راه زندگی آن‌ها نیست. من در بسکتبال این حس را داشتم با وجود آن که در آن ورزش خوب بودم اما نخبه نبودم.

بسامی ادامه داد: زمانی که شنیدم وزنه‌برداری بانوان در حال راه اندازی است به آن کار علاقه‌مند شدم و به سمت این ورزش رفتم. در ابتدا بانوان در این رشته بسیار کم بودند و به ما آموزش می‌دادند. با گذر زمان به این رشته علاقه‌مند شدم و تحقیق کردم.

ویژه برنامه نسیم نوروزی شبکه جام جم، دوشنبه ۲۹ اسفند ماه به تهیه کنندگی خانم چگینی از شبکه جام جم روی آنتن رفت. این ویژه برنامه پس از پخش آیتم‌ها و نماهنگ‌های نوروزی، میزبان عزت‌الله علیوردی، پدر شهید آرمان علیوردی، حمید رسولیان، برنده جشنواره فیلم فجر، سمیه بروجردی، دختر بزرگوار شهید بروجردی، رسول نجفیان کارگردان و بازیگر، جهانگیر الماسی، بازیگر سینما و تلویزیون، هادی عامل، گزارشگر ورزش کشتی، فریده دریامج، بازیگر، زینب بیات، پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی، محمدکاظم کاظمی، شاعر و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی، دکتر قیامتی، پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی، محدثه عبدالوهاب، نخبه علمی و کارآفرین و خانم پوپک بسامی، ملی پوش وزنه برداری ایران بود. همچنین گروه‌های موسیقی سوته تلار، عالیشان در کنار گروه موسیقی پاپ به خوانندگی حمید اصغری و گروه سنتی به سرپرستی آقای جلالی پور در بخش‌های مختلف برنامه اجرای زنده داشتند.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها