اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

"محمد امین غفارزاده" (معاون امور دانشجویی و بورس مدارس خارج از کشور وزیر امور خارجه) به استودیوی مشاور آمد

راه ­اندازی سفارت­خانه­ ی مجازی و ایجاد شبکه­ ی متمرکز در وزرات امور خارجه، دو راه­کار تازه برای ارائه ­ی خدمات کنسولی آسان به ایرانیان مقیم کانادا، محور گفتگوی کارشناس برنامه مشاور

یکی از چشم­ اندازهای اصلی برنامه مشاور شبکه جام جم، برقراری ارتباط مؤثر با ایرانیان مقیم خارج از کشور و پاسخگویی به پرسش­های مخاطبانی است که به دلیل دور بودن از سرزمین مادری، برای دریافت خدمات اجتماعی، حقوقی، قضایی و کنسولی به مشاوره و راهنمایی نیاز دارند. با همین دیدگاه، یکشنبه­ ی هر هفته مسئولان و کارشناسانی از ادارات، سازمان­ها و نهادهای مرتبط با موضوع، با حضور در این برنامه، ضمن معرفی تسهیلات و خدمات جدید، به پرسش این گروه از هم­ میهنان پاسخ می­ دهند.

برنامه­ ی این هفته­ ی مشاور میزبان "محمد امین غفارزاده" (معاون امور دانشجویی و بورس مدارس خارج از کشور وزیر امور خارجه) بود؛ کارشناسی که با اشاره به برگزاری "همایش سراسری رؤسای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور" در تهران و مطالبی که در نشست­ها مطرح شد؛ از توجه جدی سفیران حاضر در این همایش به حوزه­ ی دانشجویی سخن گفت و رایزنی در خصوص رفع دغدغه ­های دانشجویان ایرانی خارج از کشور را یکی از موارد مهم مطرح­ شده در این نشست­ها دانست. وی گفت: "تعداد زیادی از ایرانیانی که در حوزه­ ی امریکا و کانادا اقامت دارند؛ به­ ویژه دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در کانادا، به جهت این که ما در آنجا نمایندگی فعال سیاسی نداریم؛ برای دریافت خدمات کنسولی با مشکل جدی مواجه ­اند. برای رفع این مشکل به تمام نمایندگی­ ها ابلاغ شده؛ که به محض مراجعه­ ی این عزیزان به هر نمایندگی در هر حوزه، کار آن­ها بدون فوت وقت در همان روز به انجام برسد. علاوه بر این، ستادی در وزارت امور خارجه برای پاسخگویی به این قبیل هم­ میهنان در داخل کشور تشکیل شده؛ که هنگام سفر به ایران یا از طریق بستگان­، به آن­ها خدمات کنسولی ارائه می­ شود."        

ارائه ­ی تسهیلاتی چون "ایجاد شبکه­ ی ارتباط متمرکز در وزارت امور خارجه"، "راه­ اندازی سفارت­خانه­ ی مجازی" و "پاسخگویی از طریق تلفن" سه راه­کار طراحی شده­ ی دیگر است که  در مصاحبه­ ی تصویری با "دکتر علیرضا بیگدلی" و بیانات مهمان برنامه به طور کامل در مورد آن­ها توضیح داده شد.

دکتر بیگدلی، (معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه)  در این باره گفت: تا پایان سال جاری با راه ­اندازی سایت کانادا و فعال شدن صفحه­ ی بخش کنسولی، همچنین قانونی شدن امضاء دیجیتال، مواردی مانند صدور گذرنامه، شناسنامه و وکالت­ نامه، از راه دور، همچنین احراز هویت، برای ایرانیان مقیم کانادا امکان­پذیر خواهد شد. علاوه بر این، بحث پایش نمایندگی­ها مطرح است که از طریق اطلاعات سامانه میخک متوجه می­ شویم، در کدام کنسولگری و چه بخش­هایی کارها متراکم شده­ و با  اضافه­ کردن نیرو در نمایندگی، یا اعزام کارشناس از تهران برای سرعت­ بخشیدن به ارائه­ ی خدمات اقدام می­ کنیم.

بخش دیگری از برنامه به پاسخگویی مهمان برنامه به پرسش­های مخاطبان اختصاص داشت. "محمد امین غفارزاده" در جواب یکی از مخاطبان، به همه­ ی دانشجویان توصیه کرد که با ثبت نام در سامانه ­ی میخک و بارگذاری مدارک از بروز مشکلات احتمالی مربوط به تأیید مدارک پس از فارغ­ التحصیلی جلوگیری کنند. وی همچنین گفت: "ثبت مهر خروج در پاسپورت توسط نمایندگی­های جمهوری اسلامی ایران، ویژه­ ی دانشجویان مشمول است و برای  استفاده از مزایای قانونی حهت تردد طراحی شده ­است. با این همه دانشجویان غیرمشمول و حتی دختران نیز می ­توانند با دریافت این مهر، از معافیت پرداخت عوارض خروج از کشور بهره­ مند شوند."                   

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها