اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

معاون وزیر و مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، به استودیوی مشاور آمد .

"دکتر محمود لیائی" ارتباط پستی با همه ی کشورهای جهان و جایگاه مناسب پست ایران در اتحادیه جهانی پست را تشریح کرد.

زیرساخت "پست" نه تنها در ایران بلکه در جهان بر مبنای "پاکت نامه" طراحی شده؛ از این­ رو تغییر وضعیت مرسوله­ ها در سال­های اخیر، این نهاد خدمت ­رسان را  با مشکلاتی روبرو ساخته که رفع آن­ها به تغییر و تحول در زیرساخت ­ها و بهره­ برداری بهینه از امکانات و فناوری­ های جدید نیاز دارد.

این مطلب، اظهار نظر "دکتر محمود لیائی" (معاون وزیر و مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران) است که یکشنبه 21 خرداد مهمان برنامه­ "مشاور" شبکه "جام جم" بود. وی در آغاز با اعلام آمار و ارقام، جابجایی مرسوله ­های پستی در داخل کشور را با تعداد 20 سال پیش برابر دانست و در ادامه چنین گفت: "در کشور ما سالانه 300 میلیون مرسوله توزیع می­شود که از نظر تعداد تفاوتی با 20 سال پیش ندارد. استاندارد 100 توزیع روزانه توسط هر پستچی هم به قوت خود باقی است؛ با این تفاوت که توزیع 100 پاکت نامه در یک مرحله با دوچرخه و خورجین و موتور امکان­ پذیر بود؛ اما در حال حاضر بیشتر مرسوله­ ها بسته ­های بزرگ است و پستچی باید همان تعداد را به­ جای یک­بار، چند بار حمل و توزیع کند."           

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از برنامه، در ارتباط با "اتحادیه جهانی پست" از حضور فعال و جایگاه مناسب ایران در این نهاد بین­ المللی به نیکی یاد کرد و ارتباط پستی با همه­ ی کشورهای جهان را یکی از دلایل این جایگاه دانست. دکتر لیائی گفت: "ما با همه­ ی کشورهای جهان بجز رژیم اشغالگر قدس ارتباط پستی داریم؛ حتی با امریکا که به سبب قطع ارتباط سیاسی و پروسه ­ی تحریم در سایر موارد هیچ ارتباط مستقیمی وجود ندارد. خوب است بدانیم که برابر مقررات جهانی مرسولات پستی مشمول تحریم نیست و به علت حضور تعداد زیادی از هم ­میهنان در امریکا و نیاز به مبادله ­پستی، این کشور یکی از بزرگ­ترین شرکای پستی ما محسوب می­شود."

مهمان برنامه در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان در رابطه با دریافت هزینه­ ی حمل هنگام تحویل مرسوله، اعلام کرد؛ در این خصوص هیچکس حق دریافت وجه ندارد؛ مگر درحالت ثبت عنوان "کرایه در محل" که در این صورت هم پرداخت با کارت بانکی روی کارتخوان رسمی پست انجام می ­شود. وی در رابطه با وجوهی که بابت حق گمرکی و عوارض از فرستنده یا گیرنده دریافت می­شود؛ چنین توضیح داد: "این موارد به نظر نماینده ­ی گمرک مربوط است و ربطی به خدمات پستی ندارد. در این مورد هم سوغاتی­ های وارداتی معادل معادل 60 دلار امریکا از حقوق گمرکی معاف است و بالاتر از آن به شرط این که تجاری محسوب نشود؛ توسط مأمور گمرک محاسبه و اعلام می ­شود."

  مدیر عامل شرکت ملی پست، در دقایق باقی­مانده از برنامه به تعدادی از ممنوعیت­ ها اشاره کرد و مطالبش را با توصیه­ ای به هم ­میهنان پایان داد. وی گفت:  برابر مقررات جهانی ارسال پستی اسکناس به همه ­ی کشورها  ممنوع است. در داخل هم نیروی انتظامی ارسال اوراق هویتی مثل شناسنامه، گذرنامه و کارت ملی را برای جلوگیری از سوءاستفاده­ های احتمالی ممنوع اعلام کرده ­است. دارو تابع مقررات و شرایط کشورهاست و در موارد خاصی نیز ممنوعیت ­های ویژه برقرار می ­شود. از جمله، بیش از یک سال به دلیل شرایط گمرکی امریکا، ارسال محصولات ایرانی به آن کشور ممنوع بود که این ممنوعیت برداشته شده ­است.    

آخرین اخبار

راه و مکتب نصرالله بزرگ، ادامه دارد. شب های پاییزی در کوچه پس کوچه های جام جم یادی از مردان بی ادعا در جام جم فراخوان نور همزمان با حلول ماه ربیع، برنامه های شاد روانه آنتن جام جم شد. ویژه برنامه‌های شبکه جام جم در روزهای پایانی ماه صفر برنامه های شبکه جام جم به مناسبت اربعین حسینی در رثای مبارز مقاوم و ثابت قدم جام جم در سوگ شهید مقاومت قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها