اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

استعدادیابی نونهالان توسط مربی دفاع‌شخصی ارتش

مرام پهلوانی چقدر در ورزش‌های رزمی کشور نقش ایفا می‌کند؟

 حسن حسینی، ورزشکار، میهمان شب روشنی شد و با مجریان برنامه به گفتگو نشست.

آقای حسینی،  درباره ورزش‌های رزمی گفت: من از کودکی به هنرهای رزمی گرایش داشتم و با دیدن فیلم‌های مرتبط با ورزش‌های رزمی به این حوزه بیشتر علاقه‌مند شدم و در نزدیک‌ترین باشگاه به محل سکونتمان ثبت نام کردم. من ابتدا از رشته‌های مختلف تکواندو، کاراته، بوکس و کیک بوکس شروع کردم و ادامه دادم. اکنون نیز به تدریس کیک بوکس و دفاع شخصی مشغولم.

وی درباره آموزش در ارتش توضیح داد: دفاع شخصی برای ارگان‌های نظامی یک نیاز مهم است. در مسابقات و میادین مربیانی که خوب کار می‌کنند توسط نیروهای نظامی دعوت می‌شوند تا  آموزش‌های خود را به اشتراک بگذارند. من اکنون با افتخار در ارتش ایران آموزش می‌دهم.

او در خصوص ویژگی‌های باورناپذیر خود گفت: اکثر افراد تصور دارند رزمی‌کاران افرادی خشن هستند اما در واقع ما رزمی کاران افرادی بسیار آرام هستیم که همواره سعی داریم از درگیری دوری کنیم. برای مثال دفاع شخصی در کنار آنکه به صورت فیزیکی است اما گاهی اوقات معنای آن را دارد که افراد به صورت ذهنی از خود دفاع کنند و واکنش بدی به شرایط سخت ندهند.

 پرداختن به ذهن قوی از اصول ورزش است؛ برای داشتن ذهن قوی باید صدای اضافه ذهن و افکار وسواس گونه را از زندگی حذف کنیم. ما باید با کمک تمرکز و مدیتیشن تمرین کنیم تا ذهن قوی و آرامی داشته باشیم. ما همواره این نکته را به هنرجوها آموزش می‌دهیم چرا که نکته بسیار مهمی است.

وی افزود: من به دلیل علاقه‌ای که داشتم پیش از شروع ورزش برخی از روش‌ها و فن‌ها را آموختم. با رفتن به باشگاه و آموزش دیدن آرام‌تر شدم و به همین دلیل کنترل بیشتری بر خودم پیدا کردم. ما در باشگاه مبارزه و تمرین داریم و به دنبال آن سعی دارم در خارج از باشگاه با کسی درگیر نشوم.

او در خصوص رکورد ملی مشت سرعت گفت:  در سال ۹۸ رکورد ملی مشت سرعت و امسال نیز رکورد ملی آپرکات کشور را زدم. من همچنین در مسابقات اورآسیا مربی بودم و تیم منتخب ایران توانست در این مسابقات مقام بیاورد. برخی از رشته‌های ورزشی ما تیم ملی دارند اما باقی تیم منتخب دارند.

حسن حسینی گفت: هنرجویان ما از نونهال تا بزرگسال هستند؛ ما امسال در بحث استعدادیابی رکورد شرکت کردیم و استعداد هنرجویان را پرورش دادیم. اکنون امیرحسین امیرلو ۴۰۱ مشت در ۱ دقیقه زده و رکورد دار است و همچنین کیارش حاجتمند که ۷ سال دارد ۲۷ دقیقه در حالت پلانک قرار گرفت و رکورد زد.

وی درباره هنر پهلوانی گفت: سرلوحه کار ما مرام جوانمردی و پهلوانی است و سعی کرده‌ایم همواره این را رعایت کنیم. ما این مسئله را همواره به هنرجویانمان می‌آموزیم تا پهلوانی را حفظ کنیم.

اطلاعات بیشتر درباره «شب روشنی» و مهمان‌های برنامه هر روز در فضای مجازی به نشانی @jjtvnir بارگذاری می‌شود.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها