اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

حال و هوای عید از زبان مختار سائقی

مختار سائقی : آقای خسرو شکیبایی توانایی و استعداد من را در زمینه طراحی صحنه و لباس شناسایی کرد.

مختار سائقی، بازیگر، بیست و پنجم اسفند به استودیوی شبکه جام جم حضورآمد و با مجریان برنامه شب‌ روشنی گفتگو کرد.

آقای سائقی صحبتهایش را از خانواده شروع کرد و گفت: من سه پسر، یک دختر، دو عروس و چهار نوه دارم. یکی از نوه‌هایم در زمینه تحصیلی بسیار موفق و دیگری شاهنامه‌خوان است. خوشبختانه خانواده پرجمعیت و با استعدادی داریم و من از این موضوع بسیار خوشحال هستم. 

وی افزود: آخرین کار من سریالی به کارگردانی آقای ده‌نمکی است  که اکنون در حال پخش از شبکه دو سیماست. جالب اینجاست که من حدود ۲۰ سال است که نیکوتین را کنار گذاشته‌ام، اما هنوز هم پیشنهاد نقش‌آفرینی اشخاص خلافکار یا معتاد به من سپرده می‌شود! با اینکه فاصله من از این شخصیت‌ها بسیار است، اما به خوبی می‌توانم نقش آن‌ها را بازی کنم. 

آقای سائقی در مورد مسیر حرفه‌ای خود گفت: من کار هنری خود را قبل از انقلاب شروع کردم. در همان زمان در جشنواره فیلم جوان شرکت کردم و رتبه اول را به دست آوردیم. از سال ۶۱ با فیلم ریشه در خون فعالیت خود را به عنوان بازیگر سینما شروع کردم. این فیلم بهانه‌ای برای حضور متعدد من در فیلم‌های آقای الوند شد. 

وی در ادامه گفت: در کتاب فرهنگ بازیگران ایران، نام من با عنوان بازیگر نقش‌های کوتاه آورده شده است. گویا از ابتدا مشخص بود که بازیگری شغل اصلی من نخواهد بود. از همان ابتدا به کار دستیار صحنه مشغول شدم. آقای خسرو شکیبایی توانایی و استعداد من را در زمینه طراحی صحنه و لباس شناسایی کرد و من بعد از آن به سمت همین کار رفتم. 

سائقی اظهار کرد: من افتخاری دستیاری افراد به نامی مانند آقای رامین‌فر، آقای مجید میرفخرایی و آقای کیهان مرتضوی را داشتم. به همین دلیل تحربه ۳۰ پروژه دستیار صحنه و ۲۵ کار طراحی صحنه و لباس را دارم. 

وی در خصوص نقاشی خود برای خسرو شکیبایی اظهار کرد: آقای شکیبایی به قدری بزرگوار بود که به موقعیت انسان‌ها اهمیت نمی‌داد و به قلب آن‌ها رجوع می‌کرد. یک بار ایشان به خانه ما آمدند و نقاشی من روی کوزه‌های ترشی را دیدند. همانجا از کار من خوششان آمد و از من خواستند که چهره ایشان را نقاشی کنم. با افتخار قبول کردم اما متاسفانه هیچگاه فرصت نشد که نقاشی را تقدیم ایشان کنم. ایشان حتی باعث عضویت من در انجمن بازیگران شدند و انسان بسیار بزرگی بودند. 

آقای سائقی در مورد خاطرات کودکی خود گفت: قشنگ‌ترین خاطرات ما در دوران کودکی جا ماند. زمانی که می‌خواستیم لباس عید خود را بپوشیم، مادرم چادرش را روی زمین پهن می‌کرد. هنوز هم ذوق آن دوران را به یاد دارم. بوی شیرینی و آجیل به قدری خوشحالمان می‌کرد که کاملا آمدن بهار را حس می‌کردیم. متاسفانه چندین سال است که حال و هوای عید برایم متفاوت است و برای آن ذوقی ندارم. 

وی در پایان افزود: به عقیده من، عید برای بچه‌هاست. برای کسانی که هنوز رنگ ریا را ندیده‌اند. لذا من با نزدیک شدن عید بیشتر از خودم، برای نوه‌هایم خوشحال هستم که حال و هوای عید را به گونه‌ای دیگر تجربه می‌کنند. 

اطلاعات بیشتر درباره «شب روشنی» و مهمان‌های برنامه هر روز در فضای مجازی به نشانی @jjtvnir بارگذاری می‌شود.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها