اپلیکیشن شبکه جام جم
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

از بودا تا اسلام؛ بانوی ژاپنی که به دین اسلام روی آورد

زیبایی‌های دین اسلام از زبان فاطمه هوشینو

   فاطمه هوشینو، اسلام‌پژوه، یازدهم فروردین میهمان شب روشنی شد. 

خانم هوشینو در مورد نوروز گفت: من ۱۰ مارس از ژاپن به ایران پرواز داشتم. چند روز پیش دقیقا ۱۴ سال شد که من در ایران هستم. در آن زمان برای اولین بار عید نوروز را تجربه کردم. سال نو در ژاپن در اوج سرماست، اما در ایران حس تازگی و سرزندگی در انسان شکل می‌گیرد. من نوروز را از همان ابتدا برای آینده خود در ایران به خوش یمنی گرفتم.

وی در مورد مسلمان شدن خود گفت: دین من بودا بود. با این حال همواره سوال‌هایی بنیادین ذهن من را درگیر می‌کرد و برای یافتن پاسخ آن‌ها بسیار کنجکاو بودم. در همان زمان بود که از طریق تبلیغات غالبا منفی رسانه‌های ژاپن با اسلام آشنا شدم. روزی برایم سوال شد که اصل اسلام چیست و به همین دلیل با مطالعه قرآن و چندین کتاب در مورد اسلام، اطلاعات خود را گسترش دادم.

وی اظهار داشت: در طول مدتی که در مورد اسلام تحقیق می‌کردم به زیبایی آن پی بردم. اسلام برای همه سوالات انسان پاسخی دارد با ادیان دیگر بسیار متفاوت است. من پاسخ تمام سوالات خود را در قرآن یافتم. بعد از آن با بیش از یک سال مطالعه فهمیدم که دین اسلام سبک زندگی کاملی را به انسان نشان می‌دهد تا بذر فطرت به شکوفایی برسد.

او در ادامه گفت: در مسیر مسلمان شدن من همواره نگرانی‌هایی از قبیل اینکه پدر و مادرم من را ترک کنند، دوستانم من را مسخره کنند یا اینکه موقعیت اجتماعی خود را از دست بدهم وجود داشت. با این حال من ترس را کنار گذاشتم و به اسلام ایمان آوردم.

خانم هوشینو در مورد شرایط سخت مسلمان بودن در کشور خود گفت: من به اسلام روی آوردم و از همان موقع حجاب بر سر گذاشتم. متاسفانه در برخی نقاط ژاپن حجاب داشتن به هیچ عنوان برای مردم معمول نیست و به همین دلیل مورد تمسخر قرار می‌گرفتم. با این حال من هیچگاه از تصمیم خود پشیمان نشدم، چرا که روی آوردن به اسلام باعث شد که درد درون من درمان شود. گویی بهترین پزشک را پیدا کرده بودم.

وی در ادامه گفت: زمانی که متوجه شدم که خداوند بی‌نیاز مطلق است، فهمیدم که همین بی‌نیاز مطلق می‌تواند تنها خیر‌خواه مطلق من باشد. به همین دلیل بود که  تصمیم گرفتم همه جوره از او اطاعت کنم، چرا که می‌دانم او خیر من را می‌خواد.

خانم هوشینو در مورد چالش‌های مسلمان شدن خود اظهار داشت: مادر و پدر من به شدت با مسلمان شدن من مخالف و همواره نگران آبروی خود در شهر بودند. مادر من به شیوه‌های مختلف تلاش داشت تا من را از تصمیمی که گرفتم منصرف کنم. او حتی سعی کرد که من را مجاب به ازدواج با یک پسر ژاپنی کند تا فکر اسلام از سرم بیرون بیاید. با این حال من همواره به تصمیم خود پایبند ماندم.

ایشان در پایان در مورد جذابیت‌ّهای دین اسلام برای خود گفت: یکی از اولین آداب اسلامی که من با آن آشنا شدم، سلام و درود اسلامی بود. برای من بسیار جالب بود که «السلام علیکم» همزمان یک درود و یک دعاست. به این شکل مسلمانان سلامتی را برای یکدیگر آرزو می‌کنند. این برای من بسیار جذاب و زیبا بود. از طرفی وقتی که برای اولین بار روزه گرفتم، احساس می‌کردم با این روزه گرفتن به دیگر مسلمانان جهان متصل شدم. یعنی در عین حال که خود را تنها می‌دیدم، می‌دانستم که عمیقا تنها نیستم.

اطلاعات بیشتر درباره «شب روشنی» و مهمان‌های برنامه هر روز در فضای مجازی به نشانی @jjtvnir بارگذاری می‌شود.

آخرین اخبار

قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم محرم 1403 برنامه های شبکه جام جم به مناسبت ایام محرم «پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد نشاط در صفهای رای گیری در آلمان جایگاه ویژه مشارکت در جمهوری اسلامی انتخابات در پاکستان رصد جدی فضای مجازی در هفته منتهی به انتخابات گفتگوی تلفنی استودیوی انتخاب ایرانی با سخنگوی ستاد انتخابات کشور مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم کنیا در انتخابات ایرانیان مقیم مالزی و حضور پرشورشان در انتخابات حضور دکتر امین صبحی در استودیوی انتخاب ایرانی شور و حال ایرانیان مقیم کویت در انتخابات حضوری ایرانی های مقیم چین در انتخابات ریاست جمهوری سعید صادق لو کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی شبکه جام جم علی محمد اسماعیلی کارشناس مسائل رسانه در برنامه انتخاب ایرانی افزایش 90 صندوق اخذ رأی در انتخابات دور دوم برای ایرانیان خارج از کشور "حماسه جمهور" انتخاب هر ایرانی مناظره دوم پزشکیان و جلیلی، امشب ساعت21:30 به وقت تهران اعلام زمان پخش مناظره های دور دوم انتخابات زیاست جمهوری 1403 فعالیت شعب اخذ رای در استرالیا برگزاری انتخابات در آتن انتخابات در کویت مجیدرضا پناه درباره صیانت از آرا، تاکید کرد. هموطنان ایرانی مقیم ترکیه، پای صندوق رای رفتند. تمام اقوام در داخل و خارج از كشور در انتخابات سهيم هستند. مشارکت ایرانیان مقیم تایلند در انتخابات ریاست جمهوری روند کار رای گیری در خارج از کشور انتخابات نقطه اصلي كانون قدرت مردم است. حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی اعلام آخرین برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه جام جم پنجمین و آخرین مناظره ظهر امروز به روی آنتن جام جم می رود. رقابت کاندیداها در مناظره چهارم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شنبه 2 تیرماه شامگاه جمعه، زمان پخش سومین مناظره نامزدهای انتخابات در راه مناظره دوم برنامه تبلیغات نامزدها در شبکه جام جم، چهارشنبه 30 خرداد "چرا رای می دهیم" برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ سه شنبه 29خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ دوشنبه28خرداد، از شبکه جهانی جام جم برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ یکشنبه27خرداد، از شبکه جهانی جام جم طنین جان بخش عرفات برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها؛ شنبه۲۶خرداد، از شبکه جهانی جام جم فراخوان مسابقه فرهنگی هنری دهه ولایت میزگردهای نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه جهانی جام جم زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم از شبکه جهانی جام جم ویژه برنامه های شبکه جام جم در ایام 14 و 15 خرداد شبکه جام جم در سوگ مردی که خستگی را خسته کرد! بدرقه میلیونی شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان در تهران نماز وداع بر پیکر شهدای خدمت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها